تلاش برای احیای جشنواره «رسول آفتاب»/ ارشاد سنگ‌اندازی کرد
سه شنبه 30 خرداد 1396

تلاش برای احیای جشنواره «رسول آفتاب»/ ارشاد سنگ‌اندازی کرد

دبیر جشنواره مردمی «رسول آفتاب» از تلاش برای احیای مجدد این جشنواره که با هدف مبارزه با فتنه تشکیل شده اشاره کرد و گفت: وزارت ارشاد دولت یازدهم نه تنها برای برگزاری همکاری نکرد بلکه سنگ‌اندازی‌هایی هم داشت.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، رحیم مخدومی دبیر این جشنواره هنری و ادبی «رسول آفتاب» در گفت وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون این جشنواره مردمی اظهار داشت: سال گذشته ششمین دوره از جشنواره مردمی  «رسول آفتاب» برگزار نشد. برگزاری جشنواره منتفی نیست و ما تاکنون جلسات و نشست‌های متعددی را برای موضوعات مختلف برگزار کرده ایم.
وی در ادامه با اشاره به شرایط بحرانی اقتصادی که ناشران هم با آن دست و پنجه نرم می‌کنند تصریح کرد: برخی از ناشران را شاهدیم که کارشان در راستای همین مشکلات و بحران‌ها به تعطیلی کشیده است حتی برخی ناشران در فاصله یک‌سال کتابی منتشر نکرده‌اند از سوی دیگر برخی هم غالبا به چاپ دیجیتال در تعداد محدود روی آورده‌اند.
دبیر جشنواره مردمی «رسول آفتاب» با اشاره به عدم پایبند بودن ارشاد به وظایف خاطر نشان کرد: وزارت ارشاد طبق بندی که موظف است به تشکل‌های مردمی کمک کند متاسفانه نگاه سیاسی دارد و تنها به تشکل های اصلاح طلب کمک می‌کند، به منتقدان کمک که نمی‌کند هیچ سنگ‌اندازی هم می‌کند.
مخدومی در ادامه سخنان خود به نمونه از عدم همکاری و سنگ‌اندازی ارشاد دولت یازدهم اشاره کرد و گفت: مکان و ساختمانی در منطقه قرچک افتاده بود و کسی از آن استفاده نمی‌کرد برنامه‌ها را در آن انجام می‌دادیم این ساختمان متعلق به ارشاد بود اما بلافاصله از ما گرفتند. وزارت ارشاد دولت تدبیر و امید کمکی به ما نمی‌کند از این رو کار ما هم سخت شد.
وی با تاکید بر عدم تعطیلی جشنواره مردمی خاطر نشان کرد: ما قصد تعطیلی این جشنواره مردمی را نداریم و مدام در صدد تامین اعتبار هستیم تا جشنواره ادامه یابد.
گفتنی است، جشنواره مردمی «رسول آفتاب» که با هدف مبارزه با فتنه پنج سال بود که راه‌اندازی شد اما در دوره ششم که باید سال95 برگزار می‌شد به دلیل برخی مشکلات برگزار نشد شایان ذکر است که بعد بین‌المللی هم در مقاطعی مدنظر بود.
 
نظر بدهید