«بیان قرآن»؛ تفسیر سورۀ مجادله از لسان مقام معظم رهبری
شنبه 03 تير 1396

بیان قرآن

«بیان قرآن»؛ تفسیر سورۀ مجادله از لسان مقام معظم رهبری

انتشارات انقلاب اسلامی تفسیر سورۀ مجادله از منظر رهبر معظم انقلاب را در اثری با عنوان «بیان قرآن» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، این کتاب متن ویراسته‌ جلسات تفسیر سوره‌ مجادله است. این جلسات در دوران مسئولیت ریاست جمهوری معظّمٌ‌له در جمع پاسداران و اعضای دفتر ریاست جمهوری در هفت نوبت از هفدهم اردیبهشت تا یازدهم تیرماه 1361 برگزار شده و تمامی 22 آیه‌ی این سوره مورد بحث قرار گرفته است.
ایشان درباره‌ علّت انتخاب این سوره و سوره‌های بعدی که متن آن بزودی منتشر می‌شود، می‌فرمایند: «علّت اینکه اینجا را انتخاب کردیم این است که سوره‌‏هاى جزء بیست‌وهفتم و بیست‏‌وهشتم و این حدود، غالباً سوره‏‌هاى مدنى است و از سوره‏‌هایى است که در مدینه‏‌ى طیّبه بر پیغمبر اکرم نازل شده و مربوط است به بعد از تشکیل حکومت اسلامى، یعنى مثل وضع کنونى ما. نوع مطالب و مسائلى که بعد از تشکیل حکومت براى یک جامعه لازم است با نوع مطالب و مسائلى که [مربوط به] حین مبارزه‏‌ى مردم براى تشکیل حکومت اسلامى است فرق میکند؛ کمااینکه شما در جامعه‌‏ى خودمان هم این را مشاهده میکنید. امروز شما یک مسائلى دارید که این مسائل قبل از بهمن 57 براى شما وجود نداشت، مطرح نبود؛ آن روز مسائلى داشتید که امروز براى شما مطرح نیست. مثلاً مسئله‏‌ى منافقین و مسئله‌‏ى نفاق، مسئله‏‌ى عدالت اجتماعى، مسئله‏‌ى حکومت، مسئله‏‌ى جهاد در جبهه‏‌هاى جنگ و ده‏ها مسئله از این قبیل، مسائل عمده‏‌ى بعد از تشکیل حکومت است و این مسائل همان مسائلى است که در آیات مدنى بیشتر به آنها پرداخته شده.»
«بیان قرآن» به قیمت 90 هزار ریال از سوی انتشارات انقلاب اسلامی روانۀ بازار کتاب شده است. علاقه‌مندان برای تهیه این اثر می‌توانند به اینجا مراجعه کنند.
 
نظر بدهید