تازه‌ترین اثر کامران پارسی‌نژاد به‌زودی در کتابفروشی‌ها
شنبه 03 تير 1396

تازه‌ترین اثر کامران پارسی‌نژاد به‌زودی در کتابفروشی‌ها

تازه‌ترین اثر کامران پارسی‌نژاد به همراه محققی دیگر از سوی انتشارات علمی فرهنگی تا چندی دیگر منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کامران پارسی نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون  تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: جلد نخست مجموعه «نقد و بررسی آثار ادبیات داستانی دوره پهلوی اول» تا چندی دیگر از سوی انتشارات علمی فرهنگی منتشر می شود.
وی با بیان اینکه این اثر به بررسی جریانات سیاسی و اجتماعی در ادبیات داستانی در دوره پهلوی می‌پردازد تصریح کرد: این مجلد دارای دو نویسنده بود؛ بنده در کنار خانم حمیرا عمرانی هردو مولف کتاب بودیم.
پارسی‌نژاد ضمن اشاره به آثار متعدد تصریح کرد: آثار متعددی درباره دوره پهلوی نوشته و منتشر شده است، اما تاکنون به صورت مفصل به تأثیر جریان‌های سیاسی، اجتماعی و حتی اقتصادی بر ادبیات داستانی در کتابی پرداخته نشده است.
پارسی‌نژاد یادآور شد: این اولین کتابی‌ست که از این منظر به ادبیات داستانی در دوره معاصر نگاه می‌کند. کتاب به دو بخش عمده تقسیم‌بندی شده است؛ نخست آنکه به وضعیت سیاسی و اجتماعی پرداخته شده و در بخش دوم نویسندگان و آثار آنها مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
این نویسنده و منتقد ادبی خاطر نشان کرد: وضعیت ادبیات داستانی در دوره‌ پهلوی اول و دوم، سانسور، تأثیر اتفاقاتی مانند کودتا و ... در جریان ادبیات داستانی، کارنامه کاری نویسندگان در سال‌های مختلف این برهه زمانی، تأثیر برخی از نویسندگان در جریان ادبیات داستانی و ... از جمله موضوعاتی است که در این مجموعه مورد بررسی قرار گرفته است. این اثر با حدود 300 صفحه به ناشر سپرده شده است.
پارسی نژاد در توضیح بیشتر عنوان کرد: این کتاب حوزه‌های اجتماعی سیاسی فرهنگی ادبی و.. را بررسی می‌کند و تلاش شده ادبیات صرف مدنظر قرار نگیرد؛ بخشی که ردباره رمانها و داستان‌های دوره هلوی بود را نقد کردم و خانم عمرانی هم از جهت تاریخی فرهنگی و سیاسی موارد را بررسی کرده اند.
 
نظر بدهید