پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته/ «ساعت ۱۶ به وقت حلب»
چهارشنبه 14 مهر 1395

پیشنهاد کتاب برای مطالعه آخر هفته/ «ساعت ۱۶ به وقت حلب»

این کتاب خاطرات «ابووهب»، فرمانده محبوب محور مقاومت سوریه در آینه دیگران است که با عنوان «ساعت ۱۶ به وقت حلب» روانه بازار کتاب شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس: چند مرتبه‌ای از نزدیک با او رو در رو شده بودم. حتی در مراسم اختتامیه کتاب سال دفاع مقدس پشت سرم نشست ولی در تمام این موقعیت‌ها شناختی که پس از اتمام مطالعه این کتاب کسب کرده بودم را نداشتم.
سردار شهید حاج حسین همدانی فرمانده شجاع دوران دفاع مقدس که در برهه‌های حساس پس از جنگ تحمیلی نیز نقش آفرینی داشته که در مطقع فتنه سال 88 نقش بسزایی داشته است آن کسی است که بارها با او رو در رو شده بودم ولی حین مطالعه کتاب «ساعت 16 به وقت حلب» شناخت بهتری از او پیدا کردم.
این کتاب که به اهتمام زهرا همدانی توسط سیدحسن شکری نوشته شده به تازگی از سوی نشر صاعقه روانه بازار کتاب شده خاطرات شهید همدانی در نگاه اطرافیان است . و خواننده این شهید والامقام را از زاویه نگاه اطرافیان به نظاره می‌نشیند.
صفحه به صفحه که با این کتاب جلو می‌رفتم بیشتر نسبت به این شهید معرفت پیدا می‌کردم و همین سبب می‌شد که افسوس بیشتری بخورم که چرا در آن دیدارها از وجود این فرمانده مقتدر که در جای جای کتاب از او با عناوینی چون «پدر مهربان»، «رفیقی دلسوز» از زبان دیگران توصیف شده بود، درست استفاده نکردم و به سادگی از کنار او عبور کردم. در .اقع با این کتاب می‌توان دوباره به تماشای مردی که دوستش داشتیم بنشینیم و در روزهای سالگرد عروجش نبودنش را افسوس بخوریم.
کتاب «ساعت 16 به وقت حلب» که روایت‌هایی از زندگی استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت پرچمدار رشید سپاه محمد رسول‌الله(ص) سردار سرلشکر شهید حاج حسین همدانی است از خاطراتی از کودکی این شهید تا پس از شهادت او را در بر می‌گیرد که در بخش‌های مربوط به دفاع مقدس و پیش از انقلاب اسلامی از خاطراتی که خود شهید روایت کرده نیز استفاده شده تا انسجام کتاب حفظ شود.
این شهید که نقش اساسی در بازگشایی گره‌های موجود در سوریه داشته در این خاطرات به خوبی به خواننده معرفی می‌شود اما آنچه بیشتر در این کتاب بروز دارد سلوک فردی این فرمانده دفاع مقدس است که به چشم اطرافیان آمده است. نحوه برخورد این شهید با خانواده‌های رزمندگان به ویژه شهدا و تعامل او با نیروهای بسیجی در این کتاب هر خواننده‌ای را به خود جذب می‌کند.
در این کتاب خاطرات «ابووهب»، فرمانده محبوب محور مقاومت سوریه در آینه دیگران نقل شده و نگارنده آن تلاش کرده تا از نظر زمانی سیر منطقی در نظر خواننده ایجاد کند.
این کتاب را انتشارات صاعقه با قیمت 12 هزار تومان روانه بازار کتاب کرده است
 
نظر بدهید