روایت یک نویسنده غیرایرانی از زندگی حضرت خدیجه(س)
سه شنبه 13 تير 1396

خدیجه(س)

روایت یک نویسنده غیرایرانی از زندگی حضرت خدیجه(س)

کتابی با موضوع زندگی حضرت خدیجه(س) برای مخاطبان نوجوان از سوی نشر آرما منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، نشر آرما در قالب کتابی با عنوان «خدیجه(س)» که از زبان یک نویسنده عرب غیر ایرانی نوشته شده است با ترجمه نرگس بابایی صالح منتشر شد.
این کتاب که به قلم «ثانی اثنین خان» نوشته شده است داستان خود را با توصیفی از خانه پدری حضرت خدیجه آغاز و در ادامه به شرح ماجرای پیشنهاد تجاری او به پیامبر برای همراهی کاروانش به شام را روایت می‌کند. ماجرای ازدواج پیامبر و خدیجه و در ادامه بعث و ماجراهای پس از آن نیز از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن پرداخته شده است.
کتاب «خدیجه(س)» با وجود اینکه به زبان نوجوانان نوشته شده است اما دربرگیرنده اطلاعات تاریخی قابل توجه و کمتر خوانده شده در متون مشابه درباره وقایع و رویدادهای صدر اسلام است که برای مخاطب ایرانی از جذابیت بالایی برخوردار خواهد بود.
این نویسنده درباره این کتاب در متن کوتاهی نوشته است: زندگی خدیجه(س) داستان الهام بخش بزرگی برای مومنین و به ویژه زنان است. او نمونه بسیار خوبی است که نشان می‌دهد چگونه یک نفر می‌تواند عمر، توان، ثروت و همه زندگی‌اش را در راه خدا هزینه کند. داستان خدیجه به مومنان یادآوری می‌کند که زندگی هدفمندی داشته باشند. ما باید پیامبر(ص) و خاندانش را به خاطر فداکاری‌هایشان همیشه به یاد داشته باشیم. در واقع فداکاری، از خود گذشتگی و نلاش سخت ایشان بود که باعث شد اسلام  به دورترین نقاط دنیا برسد و قرآن باقی بماند.
این کتاب با تصویرگری آتلیه نشر آرما و در قالب دومین کتاب از مجموعه آثار کودک و نوجوان این ناشر با قیمت پانزده هزار تومان منتشر شده است.
 
نظر بدهید