شعرهایی برای «قناری در قفس»
شنبه 17 تير 1396

قناری در قفس

شعرهایی برای «قناری در قفس»

«قناری در قفس» سرودهای کیومرث عباسی قصری است که با مقدمه و پیش گفتاری از دکتر میرجلال الدین کزازی توسط سوره مهر منتشر شده است.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از پایگاه خبری سوره مهر، عباسی درباره این اثر اظهار داشت: عمده اشعار این مجموعه را در قالب غزل سروده‌ام که تم شعرها دارای مضامین آیینی، اجتماعی، عاشقانه وعرفانی است.
وی ادامه داد: بعلت پیشینه با سابقه‌ای که در غزل داریم عموما تاثیرپذیری از شاعران بزرگ خصوصا در سرایش غزل امری معمول است. غزل به نظرم حال و هوایی دارد که نمی‌توان آنرا ترک کرد، در اصل غزل جایگاه خود را در بین مخاطبان حفظ خواهد کرد.
گفتنی است این کتاب با مقدمه و پیش‌گفتاری از دکتر میرجلال‌الدین کزازی روانه بازار کتاب شده است. در قسمتی از دیباچه اثر آمده است: «قصری نامورترین سخنور قصرشیرین است و یکی از شناخته‌ترین و ستوده‌ترین سخنوران این روزگار، در بزم‌ها و انجمن‌های ادبی، یکی از ویژگی‌های والای او که وی را از دیگر سخنوران جدا می‌دارد و باز می‌شناساند، آن است که این تَرسخن شکّرشکن، در دو زبان، دادِ شیرین‌کاری و نغز‌گفتاری می‌دهد: در پارسی و کُردی که زبان بومی و مادری اوست...»
در یکی از اشعار کتاب شاعر اینگونه در وصف حضرت علی (ع) سروده است:
کعبه او را بی‌جهت نگرفت چون جان در بغل
گوهر نایاب را سازند پنهان در بغل
این فضیلت را کسی غیر از علی (ع) پیدا نکرد
می‌کشد جانانه را جانانه جانان در بغل
 
نظر بدهید