فضای یک خانواده یزدی را در «خانه مغایرت» ترسیم کرده‌ام
یکشنبه 18 تير 1396

محمدعلی جعفری به فارس خبر داد

فضای یک خانواده یزدی را در «خانه مغایرت» ترسیم کرده‌ام

نویسنده مجموعه داستان «شغل شریف» از انتشار تازه‌ترین اثرش خبر داد و گفت: رمان «خانه مغایرت» به ترسیم یک خانواده یزدی می‌پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، محمدعلی جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، از آماده انتشار بودن رمانش با عنوان «خانه مغایرت» خبر داد و گفت: این رمان را انتشارات موسسه شهرستان ادب منتشر خواهد کرد.

وی افزود: زمانی که مجموعه داستان «شغل شریف» را می‌نوشتم فکر یک کار بلند به ذهنم رسید و یکی از سوژه‌های آن مجموعه را برای یک کار بلند در نظر گرفتم.

جعفری گفت: فضای این رمان یک خانواده یزدی را ترسیم می‌کند که پسر تک‌فرزندی از یک خانواده مرفه با ازدواج به یک خانواده شلوغ و سنتی وارد می‌شود. او در این خانواده می‌بیند که اثری از آن فضاهای تجملاتی نیست ولی با این حال خوش هستند و زندگی می‌کنند و بسیاری از امکانات رفاهی را ندارند ولی نشاط در آن جاری است. در واقع رمان نقدی به فضای مدرنیته است که ما این روزها آن را می‌بینیم.

این نویسنده با اشاره به اینکه حجم این رمان بین 130 تا 150 صفحه شده گفت: شهرستان ادب قرار بود این رمان را به نمایشگاه کتاب برساند حتی در فهرست کتاب‌های چاپ اول خود در نمایشگاه قرار داده بود.

او با اشاره به زمانی که صرف نوشتن این اثر کرده گفت: یک سال برای نوشتن این رمان وقت گذاشتم و زمان زیادی را صرف زبان آن کردم. فضای طنز را با فضای بومی یزد در رمان آورده‌ام و سعی کرده‌ام لهجه‌ها درست از کار درآید.

بر اساس این گزارش محمدعلی جعفری از نویسنده‌های جوان، پیش از این مجموعه داستان «شغل شریف» را توسط سوره مهر روانه بازار کتاب کرده بود و کتاب «عمار حلب» نیز از همین نویسنده توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده بود.

نظر بدهید