قیام جاودانه
شنبه 17 مهر 1395

قیام جاودانه

قیام جاودانه یا سختی چند پیرامون عاشورا و آفاق آن، نام کتابی است از استاد محمدرضا حکیمی که پیرامون قیام جاودانه‌ی سیدالشهدا نگاشته شده.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، قیام جاودانه یا سختی چند پیرامون عاشورا و آفاق آن، نام کتابی است از استاد محمدرضا حکیمی که پیرامون قیام جاودانه‌ی سیدالشهدا نگاشته شده.

این کتاب در هفت فصل نظام یافته که موضوعات آن عبارتند از: عاشورا و جهان اسلام، عاشورا و انسان نو، عاشورا و عدالت، عاشورا، انقلاب‌ها و حکومت‌ها، حکومت مسانخ، اسلام و مردم (دین مردمی)، طاغوت‌زدایی، تنها راه رهایی و عدالت، محو سیمای فقر.
قبل از تألیف این کتاب، نویسنده‌ی محترم در دو کتاب دیگر خویش به نام‌های «بعثت و غدیر، عاشورا و مهدی» و «امام در عینیت جامعه» به حادثه‌ی جانگداز کربلا و شخصیت والای حسین بن علی علیهما السلام  اشاره داشته و درس‌های بزرگ عاشورا را یادآوری کرده.

نویسنده‌ی در همه‌ی کتاب‌ها و نوشته‌های شعورگستر خود عدالت را از اساسی‌ترین محور مکتب و دفاع از کیان اسلام و قرآن می‌داند، در سومین فصل از کتاب که عنوان عاشورا و عدالت را در خود جای داده است، به تبیین موضوع عدالت در خطبه‌ی عاشورا پرداخته است.

نظر بدهید