مرواریدهایی که در یک جشنواره صید شد/ راهکارهایی برای ترویج مطالعه
چهارشنبه 21 تير 1396

مرواریدهایی که در یک جشنواره صید شد/ راهکارهایی برای ترویج مطالعه

راضیه تجار با تاکید بر استفاده از شیوه‌های مختلف ترویج کتابخوانی گفت: وقتی نگاه ما به مخاطب کودک و نوجوان است، باید بذری را بکاریم که نتیجه آن را سال‌های آینده برداشت کنیم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، راضیه تجار نویسنده حوزه انقلاب و دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به جشنواره کتابخوانی رضوی و ترویج کتابخوانی با اتکا به چنین راهکارهایی گفت: چنین جشنواره‌هایی در حوزه فعالیت های ترویجی قرار می‌گیرند و جشنواره رضوی هم که امسال هفتمین دوره خود را پشت سر می‌گذارد، روندی رو به رشد داشته است.
وی افزود: سال گذشته، اولین دوره‌ای بود که برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور واگذار شد و زمانی که کار به دست کاردان افتاد شاهد بودیم که متخصصان حوزه کتاب و کتابخوانی تور خود را در جایی انداختند که توانستند مرواریدهای دُرشتی صید کنند. به نظرم، امسال هم بیش از ۳ هزار کتابخانه‌ عمومی در سراسر کشور، حضور گسترده مردم در جشنواره کتابخوانی رضوی را تضمین می‌کنند. چراکه کتابخانه‌های عمومی نقطه اتصال مناسبی میان مردم و جشنواره کتابخوانی رضوی هستند.
نویسنده رمان «کوچه اقاقیا» در ادامه درباره به کارگیری شیوه‌های مختلف برای مشارکت کودکان و نوجوانان در این جشنواره گفت: وقتی نگاه ما به مخاطب کودک و نوجوان است، یعنی باید بذری را بکاریم که نتیجه آن را طی سال‌های آینده برداشت کنیم. بر این اساس ارائه کتاب‌های این جشنواره به صورت الکترونیکی و ایجاد بخش‌های متنوع برای مشارکت این رده سنی مانند خلاصه نویسی کتاب، معرفی کتاب و ارسال فایل تصویری و حتی نقاشی کودکان با موضوع کتاب‌های معرفی شده، اقدامی آینده‌نگرانه به مقوله کتابخوانی کودکان است.
 
نظر بدهید