کتاب عاشورایی فریبا کلهر به روسی ترجمه شد
شنبه 24 مهر 1395

10 قصۀ عاشورایی به زبان روسی

کتاب عاشورایی فریبا کلهر به روسی ترجمه شد

کتاب «۱۰ قصه عاشورایی» که فریبا کلهر آن را برای کودکان و نوجوانان نوشته، از سوی بنیاد مطالعات اسلامی به زبان روسی ترجمه و منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، ترجمۀ روسی داستان مصور کودکان «۱۰ قصه عاشورایی» که فریبا کلهر آن را نوشته توسط بنیاد مطالعات اسلامی منتشر شد.

بر همین اساس در ایام عزای سالار شهیدان، بنیاد مطالعات اسلامی با هدف نشر و ترویج فرهنگ عاشورا و آشنایی کودکان و نوجوانان با واقعه عاشورا موفق شد ترجمه روسی کتاب «ده قصه عاشورایی» اثر فریبا کلهر و با تصویرگری سیدحسام‌الدین طباطبایی را با همکاری انتشارات قدیانی در مسکو منتشر کند.

این کتاب، ده شخصیت تأثیرگذار در واقعه عاشورا، به عنوان محور قصه‌هایش برگزیده و برای مخاطبان کودک در گروه سنی «ج» با زبان ساده و ملموس و تصویرگری جذاب داستان این شخصیت‌ها را روایت می‌کند.

پیش از این بنیاد آثار دیگری حول محور امام حسین (ع)از جمله «قصه‌های کربلا » اثر مهدی قزلی ، «قیام و انقلاب امام حسین (ع)» اثر دکتر زرگرنژاد را منتشر کرده و بزودی ترجمه روسی «یک غنچه صد زخم» اثر حسین سیدی را نیز به خوانندگان روس زبان عرضه می‌کند.

 
نظر بدهید