«چالش‌های طلبگی» به بازار نشر آمد
یکشنبه 25 مهر 1395

چالش‌های طلبگی

«چالش‌های طلبگی» به بازار نشر آمد

کتاب «چالش‌های طلبگی» سیزدهمین جلد از مجموعه مهارت‌های طلبگی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «چالش‌های طلبگی» به همت گروه سنت‌های حوزوی و آداب طلبگی مرکز پژوهش‌های جوان وابسته به پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

این کتاب، تلاش می‌کند ضمن تبیین چالش‌های زندگی طلبگی، مهارت مدیریت گذار از این چالش‌ها را ارائه کند. طلاب جوان در مسیر زندگی تحصیلی خویش با فراز و نشیب‌های فراوانی روبه‌رو هستند، چالش‌های تحصیلی، ازدواج، معیشت و تبلیغ از جمله ایـن فراز و نشیب‌های که چاره‌ای جز رویارویی با آنها نداریم.

عده‌ای راه فرار را برمی‌گزینند و طلبگی را کنار می‌گذارند. برخی به مقابله با این مشکلات می‌روند؛ منتها به دلیل نداشتن تجربه و آگاهی لازم، متحمل هزینه‌های گزاف مادّی و معنوی می‌شوند. در مقابل، کسانی که مدیریت مهار مشکلات را می‌دانند، با کمترین هزینه، بر مشکلات فائق می‌آیند.

عناوین این مجموعه در یک طبقه‌‌بندی به مسائل فردی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم شده است و در طبقه‌‌بندی ثانوی، ذیل موضوعات فردی، به مباحث علمی، اخلاقی و تبلیغی پرداخته می‌‏شود. «چالش‌های طلبگی» دفتری از فصل فردی این مجموعه است.

این کتاب شامل شش فصل به شرح زیر است: فصل اول: کلیات. فصل دوم: بحران‌های تحصیلی. فصل سوم: بحران‌های پیش از ازدواج. فصل چهارم: بحران‌های ازدواج و تشکیل خانواده. فصل پنجم: بحران‌های معیشتی. فصل ششم: بحران‌های ناشی از تبلیغ. حیدری نیک در بخشی از مقدمه کتاب خود چنین نگاشته است:

حضور یک طلبه در عرصه‌های اجتماعی، کارکردهایی دارد که در هیچ یک از اصناف اجتماعی بدین نحو و با چنین گستره‌‌ای این کارکردها وجود ندارد. نقش سازنده و تأثیرگذار ما طلبه‌ها در جامعه، انکار ناپذیر است. از طرف دیگر نسبت جامعه و مردم با روحانیت یک نسبت اصیل و هدفمند است؛ نسبتی که برآمده از نیاز مردم به آموزه‌های دینی است.

سیزدهمین جلد از مجموعه مهارت‌های طلبگی با عنوان چالش‌های طلبگی، به قلم مسعود حیدری نیک، با قیمت ۷۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

*مبانی حقوق بشر برای هفدهمین بار منتشر شد

مبانی حقوق بشر از دیدگاه اسلام و دیگر مکاتب، اثر مشترک سید علی موسوی و سید صادق حقیقت، در گروه فقه و حقوق پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به بررسی حقوق بشر از منظر مکاتب غربی و اسلام، همچنین مقایسه میان این نظریات پرداخته است.

این تحقیق در چهار بخش تدوین شده است: بخش اول: حقوق بشر از گذشته تاکنون. بخش دوم: اصول و مبانی نظری حقوق بشر در اسلام و غرب. بخش سوم: سنجش حقوق بشر اومانیستی و تطبیق آن با منابع اسلامی. بخش چهارم: حقوق بشر از دیدگاه دیگر ادیان و مکاتب:

چاپ هفدهم کتاب «مبانی حقوق بشر از دیدگاه اسلام و دیگر مکاتب» با قیمت ۲۱ هزار تومان توسط سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عرضه شده  است.

*خودآگاهی و مدیریت خویشتن منتشر شد

پانزدهمین جلد از مجموعه مهارت‌های طلبگی با عنوان «خودآگاهی و مدیریت خویشتن» به قلم مسعود نورعلیزاده میانجی منتشر شد.

کسب هویت، دستیابی به شخصیت متعالی، برخورداری از سجایای اخلاقی و رفتارهای سالم و سازنده، از مهم‌ترین دغدغه‌های یک طلبه است. او می‌خواهد خود را بشناسد و آینده‌ی تحصیلی و خانوادگی خود را با توجه به ویژگی‌ها  و توانمندی‌های خویش رقم بزند، اما در میانه‌ی راه، افکار، احساسات، هیجانات، رفتارها، نیازها، گرایش‌های مختلف و گاه متناقضی را در وجود خود می‌یابد که نمی‌داند چگونه آنها را با هم سازش داده، به کنترل و تعدیل آنها بپردازد. همه‌ی اینها به مهارت خودآگاهی او بستگی دارد. خواندن این کتاب در افزایش خودآگاهی شما مؤثر خواهد بود.

نگارنده این کتاب را در دو فصل به زیور طبع آراسته است: فصل اول: کلیات و فصل دوم: بحران‌های تحصیلی

پانزدهمین جلد از مجموعه مهارت‌های طلبگی با عنوان «خودآگاهی و مدیریت خویشتن»، به قلم مسعود علیزاده میانجی، با قیمت ۸۰۰۰ تومان توسط انتشارات کانون اندیشه جوان، منتشر و در دسترس مخاطبان قرار گرفته است.

علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر و تهیه کتاب می‌توانند به نشانی www.poiict.ir مراجعه کنند.

 
نظر بدهید