«لعن‌های نامقدس» به چاپ دهم رسید
دوشنبه 26 مهر 1395

لعن‌های نامقدس

«لعن‌های نامقدس» به چاپ دهم رسید

نشر آرما چاپ دهم کتاب «لعن‌های نامقدس» نوشته حجت الاسلام مهدی مسائلی را به بازار کتاب فرستاد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «لعن‌های نامقدس» به قلم حجت‌الاسلام مهدی مسائلی به تبیین قوانین و محدودیت‌های تبری می‌پردازد. در این کتاب نویسنده سعی دارد به موضوعات زیر پاسخ دهد:

حقیقت تبری چیست؟

آیا برای انجام وظیفۀ تبری لازم است حتماً به مقدسات اهل‌سنت توهین و لعن شود؟

آیا واقعاً این تفکر، آن‌گونه‌که مطرح می‌شود، از ضروریات و لوازم مکتب تشیع است یا چنین نیست و بدون اهانت و لعن به مقدسات اهل‌سنت نیز می‌توان شیعه بود؟

تفاوت لعن با دشنام چیست؟

آیا لعن در هرجا و به‌هر صورتی جایز است؟

مسائلی در کتاب یادآور می‌شود که لعن و توهین به خلفا، امروز خدمتی بزرگ به جریان افراط گری در اهل‌سنت است. افراطی‌های اهل‌سنت ابزاری مؤثرتر از این توهین برای ترویج افکار ضد شیعی خود ندارد. بسیاری از اندیشه‌های شیعه که زمینه‌ساز بیان تهمت‌ها و برداشت‌های سوء و غیرواقعی افراط‌گرایان اهل‌سنت به شیعه است، در میان جریان‌های اعتدال‌گرای اهل‌سنت نیز پذیرفته است و از همین رو اینان تهمت‌ها و نسبت‌های سوء افراط‌گرایان اهل‌سنت را در این موضوعات نمی‌پذیرند. اما موضوع لعن و توهین خلفا نزد هیچ‌کدام از فرقه‌های اهل‌سنت پذیرفته نیست و همۀ آن‌ها از بیان آن منزجرند. از همین رو جریان افراط‌گرای اهل‌سنت با استفاده از این ابزار، گروه‌های اعتدال‌گرای اهل‌سنت را با خود همراه می‌سازند و به موضع‌گیری و ضدیت با شیعه فرا می‌خوانند.

در همین راستا نویسنده با بررسی مسئلۀ لعن، از نهی خاص اهل‌بیت-علیهم السلام- درباره توهین و لعن یاد می‌کند. افزون بر این، «لعن‌های موجود در قرآن و روایات» نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. «سخنی دربارۀ زیارت عاشورا» و « شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل» از دیگر عناوین این بخشند. همچنین نویسنده در ادامه بحث‌هایی پیرامون «تقیه» و «سیره و روش اهل بیت علیهم‌ السلام» در این باره ارائه می‌دارد.

نویسنده در پایان نیز گزارش‌هایی تاریخی را بیان می‌کند که عناوین آنها عبارتند از: « محقق کرکی و لعن علنی خلفا» «تیزهوشی میرزای شیرازی» « این کتاب‌ها هرچه بیش نشود، بهتر است» «انتشار کتاب‌های تفرقه انگیز در قم» و «چند توصیه از مرحوم آیت‌الله‌بهجت».

چاپ دهم کتاب «لعن‌های نامقدس» توسط نشر آرما در ١٦٨ صفحه در قطع رقعی با قیمت 8هزار تومان منتشر شده است.

برای تهیه این کتاب می‌توانید با شماره تلفن ٣٢٣٥٧١٠٩-٠٣١ تماس بگیرید و همچنین می‌توانید با ٣٠ درصد تخفیف به صورت آنلاین از سایت چهارسوق به آدرس http://4soooq.ir  تهیه کنید.

 
نظر بدهید