تازه‌ترین اثر سعید ابوطالب منتشر شد/ حقایقی دست اول درباره «لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز»
سه شنبه 27 تير 1396

توسط انتشارات «سروش»

تازه‌ترین اثر سعید ابوطالب منتشر شد/ حقایقی دست اول درباره «لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز»

کتاب «لبنان قبل و بعد از ۳۳ روز» تازه‌ترین اثر سعید ابوطالب روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از فارس، چاپ نخست کتاب «لبنان قبل و بعد از 33 روز» تألیف سعید ابوطالب از سوی انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شد.
لبنان یکی از کوچک‌ترین کشورهای دنیا واقع در غرب آسیا و خاورمیانه است، و در مقیاس تاریخ سیاسی جهان، کشور جوانی است، اما اهمیت تاریخی، نحوۀ شکل‌گیری جایگاه جغرافیایی، و ترکیب جمعیتی آن به‌گونه‌ای است که این کشور را در کانون توجه سیاستمداران و قدرت‌های نظامی و اقتصادی منطقه و جهان قرار داده است.
مؤلف کتاب که از مستندسازان کشورمان است در پی معرفی این کشور دوست، در بحبوحۀ جنگ معروف سی‌وسه روزۀ اسرائیل با لبنان و در ایامی پس از آن، با بیش از 40 تن از شخصیت‌های تأثیرگذار در جریانات سیاسی این کشور از نزدیک ملاقات و گفتگو کرده و مجموعۀ اطلاعاتی مفیدی در قالب این کتاب فراهم آورده که ضمن اینکه برای خوانندۀ عام جذاب و مفید است برای دانشجویان و محققان رشته های علوم سیاسی، مطالعات جهان، روابط بین الملل، و یا فعالان عرصه بیداری اسلامی به‌عنوان منبعی پژوهشی استنادپذیر است.
کتاب حاضر دو ویژگی قابل توجه دارد: اولا، اطلاعات گسترده و ارزشمندی از تاریخ لبنان و پیشینه سیاسی این کشور تا تحولات دهه های اخیر را به شکل جامع و خلاصه در متن کتاب گردآورده است، و ثانیا حقایقی انحصاری و دست اول را در خلال گفت و گوهای اختصاصی خود با مهم ترین چهره های سیاسی لبنان به خواننده ارائه می کند و این همه را با نثری روان و خواندنی به مخاطب عرضه می دارد.
این اثر در شش فصل با عناوین ساختار قدرت سیاسی لبنان، لبنان بعد از پیمان طائف، دگرگونی‌های لبنان در آغاز قرن 21، جنگ سی و سه روزه، لبنان پس از سی و سه روز و لبنان آینده به نگارش درآمده است.
چاپ نخست کتاب «لبنان قبل و بعد از 33 روز» در 220 صفحه از سوی انتشارات سروش در اختیار علاقه‌مندان به مباحث سیاسی و منطقه‌ای قرار گرفت.
 
نظر بدهید