آشنایی با سیره وحکمت‌های صادقی(ع) در مجموعه آثار «به‌نشر»
چهارشنبه 28 تير 1396

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به مناسبت ایام شهادت امام جعفر صادق(ع) معرفی می‌کند؛

آشنایی با سیره وحکمت‌های صادقی(ع) در مجموعه آثار «به‌نشر»

بیست و پنجم شوال با سالروز شهادت ششمین امام شیعیان مصادف است و به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)به همین مناسبت مجموعه کتاب‌های خود را در دو حوزه کودک و بزرگسال در ارتباط با سبک و سیره امام صادق(ع) معرفی و پیشنهاد می‎کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی،«حکمت‌های صادقی» نخستین کتاب از این بسته مطالعاتی است که توسط حجت‌الاسلام و المسلمین «جواد محدثی» نوشته شده است؛ «حکمت‌های صادقی» نهمین کتاب از مجموعه «راه زندگی» است که نویسنده در آن به ترجمه و توضیح 40 حدیث از امام صادق(ع) می‌پردازد؛ تبیین 40 موضوع اخلاقی و اجتماعی با ترجمه‌ای روان، همراه با توضیحی مختصر و استفاده از اشعاری متناسب در لابه‌لای مطالب، از ویژگی‌های این کتاب است که توسط به‌نشر منتشر شده است.
«40 حدیث از امام صادق(ع)» کتاب دیگری است که توسط «جواد محدثی» نوشته و به همت انتشارات آستان قدس رضویمنتشر شده است؛ این کتاب تلاش دارد تا احادیث برگزیده امام صادق(ع) را چون چراغی نورانی، برای راهنمای جویندگان نور و دانش بیفروزد.
«امام جعفر صادق(ع)» از مجموعه 14 جلدی «قصه‌های زندگی 14 معصوم(ع)» اثر دیگری است که به‌نشر با محوریت رئیس مکتب شیعه منتشر کرده است؛ «جواد نعیمی» در این اثر 16 قصه از زندگی امام صادق(ع) را بیان می‌کند.
جلد هشتم مجموعه «14 اختر تابناک» از دیگر کتاب‎های به‌نشر است که «احمد احمدی بیرجندی»آن را 14 جلد نگاشته و در جلد هشتم به زندگانی امام صادق(ع) و سبک و سیره زندگی رئیس مکتب شیعهپرداخته است.
«مبارزات شیعیان در دوره نخست خلافت عباسیان»نیز عنوان دیگر کتاب به‌نشربا موضوع و محوریت تشیع و بنیانگذار مکتب جعفری استکه دکتر «سمیره مختار اللیثی» آن را نوشته و دکتر «سیدکاظم طباطبایی»آن را به فارسی ترجمه کرده است؛ نویسنده در این کتاب تلاش دارد تا در حد توان خویش از مبارزات و دفاع شیعیان در برابر عقیده و اندیشه و افکار و آرای خویش، تصویری گسترده و روشن به مخاطب ارائه دهد.
به‌نشر در حوزه کتاب‌های کودک و نوجوان با عنوان کتاب‌های پروانه نیز دو عنوان کتاب «امام صادق(ع)» از مجموعه14 جلدی«با علییا علی» نوشته فریبا كلهر و کتاب «سبد سبد آروز» با موضوع «قصه‌هایی از زندگی امام صادق(ع)» از مجموعه «قصه‎های شیرین از زندگی معصومین(ع)» به قلم«مسلم ناصری»را معرفی و پیشنهاد می‌کند.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار این انتشارات و مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتیwww.behnashr.comیا فروشگاههای سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashrنیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید