از پاداش بیشتر با «صبر» تا « توکل» به خداوند و دوری از «غیبت»
چهارشنبه 28 مهر 1395

راه نیکویی(صبر/ توکل/ غیبت)

از پاداش بیشتر با «صبر» تا « توکل» به خداوند و دوری از «غیبت»

مجموعه سه جلدی «راه نیکویی» توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجموعۀ سه جلدی راه نیکویی با عناوین «غیبت»، «صبر» و «توکل» توسط به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منتشر و روانه بازار کتاب کشور شد.

این مجموعه که برای اولین بار در سال 1395به چاپ رسیده، به سه ویژگی در انسان می پردازد که از جمله می توان به اهمیت توکل به خداوند، صبر در همه امور و آثار سوء غیبت در جامعه اشاره داشت.

جلد اول مجموعه راه نیکویی با موضوع «غیبت» به این نکته می پردازد که آبروی انسان سرمایه گران سنگ اوست و هر چیز، آن را به خطر بیندازد، در واقع جان او را به خطر انداخته است. حتی گاه از میان بردن آبروی کسی، از نابودی شخص مهم تر و گناه او از قتل نفس نیز سنگین تر است.

این کتاب به تعریف غیبت، آثار سوء فردی و اجتماعی، راه های دوری از آن و در انتها به تعریف آن در نظر بزرگان و آیینه اشعار می پردازد.

جلد دوم مجموعه راه نیکویی به ویژگی صبر تاکید دارد، اینکه صبر یکی از خصوصیات نیک اخلاقی بشر است که انسان را برای رسیدن به مطلوب یاری می رساند و بنده، در هیچ حالی از صبر بی نیاز نیست؛ زیرا آنچه در دنیا می بیند یا موافق طبع اوست یا مخالف میلش و در هر دو حال صبر لازم است.

این کتاب به بررسی جایگاه صبر در زندگی، صبر در آیینه آیات و روایات، فواید و آثار صبر، صبر در سخن بزرگان، صبر در آیینه اشعار و ...، می پردازد.

همچنین جلد سوم کتاب راه نیکویی به موضوع « توکل » اشاره دارد، توکل در زندگی نقش بسزایی در پیشگیری از ناهنجاری های روانی داشته و استمرار زندگی فردی و اجتماعی را به ارمغان می آورد؛ چرا که تداوم زندگی در پرتو آرامش بوده و عامل ایجاد این آرامش توکل است.

کتاب «توکل» در ابعاد مختلف مهفوم توکل، اهمیت و آثار و فواید آن را با استناد به آیات و روایات بررسی کرده و بازتاب زیبای آن را در زندگی پیامبران الهی بازگو می کند و در بخش پایانی این کتاب اشاره ای به برخی از سخنان بزرگان و اشعاری در مدح اهل بیت(ع) شده است.

مجموعه سه جلدی راه نیکویی با موضوعات «توکل»، «صبر» و «غیبت» توسط سیدرضا رفائی نوشته شده و هر جلد آن دارای 64 صفحه در قطع جیبی و شمارگان 500 نسخه با قیمت 40 هزار ریال به چاپ رسیده است.

علاقه مندان به تهیه مجموعه راه نیکویی«توکل، صبر، غیبت» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمايندگي های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق شماره تلگرام 09027652008و سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

نظر بدهید