نقد و بررسی رمان «به سپیدی یک رؤیا» 
سه شنبه 03 مرداد 1396

در قالب سلسله نشست‌های «در پناه کلمات» برگزار می‌شود؛

نقد و بررسی رمان «به سپیدی یک رؤیا» 

نشست نقد و بررسی کتاب «به سپیدی یک رؤیا» که به زندگی حضرت فاطمه معصومه (س) می‌پردازد، در قالب سلسله نشست‌های فرهنگی «در پناه کلمات» به همت به‌نشر در تهران برگزار می‎شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی، مدیرعامل به‎نشر با اشاره به برگزاری سلسله نشست‎های فرهنگی به‎نشر با عنوان «در پناه کلمات» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی و ورود تخصصی به حوزه نقد و بررسی کتاب، اظهار کرد: نقد و بررسی کتاب «به سپیدی یک رؤیا» دومین جلسه از این سلسله نشست‌هاست که با حضور فاطمه سلیمانی، نویسنده اثر و دکتر احسان رضایی، منتقد و پژوهشگر برگزار می‌شود.
وی گفت: کتاب «به سپیدی یک رؤیا» اولین و تنها رمان درباره حضرت فاطمه معصومه (س) است که داستان سفر ایشان از مدینه به قم را روایت می‎کند.
مدیرعامل به‌نشر با اشاره به برگزاری جلسه نقد و بررسی این کتاب همراه با جشن روز دختر، افزود: این نشست ساعت 17 و 30 روز سه‌شنبه، سوم مردادماه در فروشگاه کتاب به‌نشر واقع در تهران، خیابان انقلاب، روبه‌روی درب اصلی دانشگاه تهران برگزار خواهد شد.
«به سپیدی یک رؤیا» رمانی مرتبط با حضرت فاطمه معصومه (س)، خواهر بزرگوار علی‌بن‎موسی‌الرضا (ع) بوده که توسط انتشارات نیستان روانه بازار کتاب شده و کاندیدای نهایی بخش رمان جایزه ادبی پروین اعتصامی بوده است. این اثر روایت داستانی از دوره‌ای از زندگی آن حضرت است که از زبان یکی از کنیزان نزدیک به ایشان روایت می‌شود.
 
نظر بدهید