روایتی از کشته شدن خبرنگار ایرانی در نروژ خواندنی شد
چهارشنبه 04 مرداد 1396

سوگند به فرشتگان در صف

روایتی از کشته شدن خبرنگار ایرانی در نروژ خواندنی شد

رمان «سوگند به فرشتگان در صف» به قلم مهران نجفی روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، رمان «سوگند به فرشتگان در صف» اثر مهران نجفی از سوی انتشارات سوره مهر روانه بازار کتاب شد.
حادثه کشته شدن خبرنگار ایرانی در بمب‌گذاری سال 2011 کشور نروژ دستمایه نوشتن رمان «سوگند به فرشتگان در صف» شده و منجر به خلق این اثر شده است.
این رمان در دو بخش نوشته شده است. در بخش اول که فضای داستان در ایران است از زبان برادر این خبرنگار روایت می‌شود و بخش دوم در اسلو از زبان خود این خبرنگار است.
در بخشی از این رمان می‌خوانیم: «دلم می‌گیرد. مادرم .. این کلمه بدجوری حال مرا دگرگون می‌کند. اسم شبی است که مرا از باطنم می‌رهاند. سخت‌ترین قسمتش این است که که می‌دانم او دیگر هیچ کجای این دنیا نیست. پدر زمزمه می‌کند: «اولین دیدارمانتوی بیمارستان بود. عجیب است که آخری‌اش هم ...»
سکوت می‌کند. و من می‌دانم بغض کرده. بدجور هم بغض کرده. او دیگر آن پدرِ سابق نیست. به قول دولت‌آبادی، زندگی را چون قابی خالی از عکس به گردن انداخته و در خیابان‌ها پرسه می‌زند.»
رمان «سوگند به فرشتگان در صف» به قلم مهران نجفی از سوی انتشارات سوره مهر در 206 صفحه با قیمت 9هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.
 
 
نظر بدهید