خاطرات محمود صلاحی منتشر شد
دوشنبه 09 مرداد 1396

خاطرات دکتر محمود صلاحی

خاطرات محمود صلاحی منتشر شد

مجموعه خاطرات محمود صلاحی با مروری از مسئولیت‌های او از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، جلد اول کتاب خاطرات محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با مروری بر مسئولیت‌های گوناگون وی منتشر شد.
این اثر یکی از عنوان‌های «طرح تدوین تاریخ انقلاب اسلامی» است که در مرکز اسناد انقلاب اسلامی تهیه شده و رضا بسطامی و سمیه حدادی کار تدوین خاطرات را به عهده داشته‌اند.
کتاب «خاطرات دکتر محمود صلاحی» در 432 صفحه و هفت فصل شامل «پیشینه خانوادگی، همراه با انقلاب، ضدخلقان در پوستین خلق، جنگ تحمیلی و وضعیت مناطق شمال غرب، تداوم جنگ تا پذیرش قطعنامه 598، حرکت در جهت بالندگی و شکوفایی و بسیج سازندگی تداوم جهاد» به مقاطع گوناگون تاریخ انقلاب اسلامی و زندگی این فرمانده دوران دفاع مقدس می‌پردازد.
جلد اول این کتاب به مسئولیت‌های گوناگون صلاحی تا زمان مسئولیت در بسیج سازندگی می‌پردازد و جلدهای بعدی در آینده منتشر خواهد شد. در بخشی از کتاب خاطرات استاندار سابق خراسان رضوی می‌خوانیم: «راه زیادی بود و همه خسته بودیم. شب قبل به خاطر برنامه‌ریزی و هماهنگی مراسم استقبال خواب را بر چشمانمان حرام کرده بودیم. در حالی که کنار درب تویوتا نشسته بودم، کم‌کم خواب چشمانم را ربود. آقای امیرخانی بیدار بود، ولی بسیار خسته و خواب‌آلود به نظر می‌رسید. با این حال سرش را به لوله کلاشینکفی که بر روی پایش بود، تکیه داده و جاده را می‌پایید. خیلی زود خوابم برد. در همان حالت خواب بودم که سرم محکم به شیشه اصابت کرد. تا آمدم به خود بجنبم، دیدم در حال پرتاب از شیشه اتومبیل به بیرون هستم. طولی نکشید که جلوتر از ماشین روی زمین افتادم. تنها چیزی که یادم می‌آید، این بود که ماشین را دیدم که با سرعت زیاد معلق زنان به سمت من می‌آمد. توانایی و فرصت بلند شدن و دور شدن را از دست داده بودم. همه اتفاقات خیلی سریع روی داد. مرگ همچون تصویری از جلوی چشمانم گذر کرد. فقط بی‌اختیار دو بار گفتم یا امام رضا.»
 
نظر بدهید