همسر شهید همدانی: آخرین خداحافظی را مرتب مرور می‌کنم
دوشنبه 09 مرداد 1396

مراسم رونمایی از «خداحافظ سالار»؛

همسر شهید همدانی: آخرین خداحافظی را مرتب مرور می‌کنم

همسر شهید همدانی در مراسم رونمایی از «خداحافظ سالار» گفت: کتاب همه خاطرات من را ذکر می‌کند اما آخرین خداحافظی و خبر شهادت را مرتب مرور می‌کنم و آن صفحه را می‌خوانم.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از کتاب «خداحافظ سالار» شامل خاطرات پروانه چراغ نوروزی همسر شهید حسین همدانی عصر امروز یکشنبه هشتم مرداد با حضور سردار رحیم صفوی، جمعی از فرماندهان سپاه و نویسندگان و اهالی ادب در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
پروانه چراغ نوروزی همسر شهید همدانی در بخشی از این مراسم با ذکر خاطره از شهید همدانی گفت: همیشه می گفت من سرباز تنبل دفاع مقدس بودم و روی ولایت و ولایت پذیری تاکید داشت. می گفت پشت ولایت را خالی نگذارید و پشتیبان رهبر باشید.
وی افزود: کتاب همه گفته ها و ناگفته های خاطرات من را ذکر می کند اما آخرین خداحافظی و خبر شهادتش را مرتب مرور می کنم و آن صفحه ها را می خوانم.
وهب همدانی فرزند بزرگ شهید همدانی نیز گفت: پدرم در بعد رفتار پدر فرزندی رویکرد دقیقی داشت. به یاد دارم من در جوانی به خواندن کتاب های فلسفی علاقه مند بودم اما پدرم هیچ گاه مستقیم به من نمی گفت چه چیزی بخوان و چه چیزی نخوان چون دوره گذار جوانی را می شناخت بنابراین من را با کسی آشنا کرد تا جریان مطالعاتی ام آسیب نخورد و راه درست هم به من نشان داده شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: پدرم همیشه در خانه می گفت چون فرزند یک فرمانده هستید نباید فکر کنید بر دیگران امتیازی دارید. به همین دلیل خیلی ها نسبت من و برادرم مهدی را با شهید همدانی نمی دانستند.
مهدی همدانی فرزند کوچک شهید همدانی نیز در این مراسم گفت: من هیچ وقت اشک پدرم را ندیدم اما در محافل روضه و عزاداری به شدت گریه می کرد، طوری که شانه هایش تکان می خورد و اگر کسی می خواست گریه او را ببیند باید در مجلس روضه این کار را می کرد. فیلمی هم که از روضه خوانی پدر منتشر شده مربوط به روز عاشورا در مسجدی در همدان است.
این فرزند شهید همدانی نیز گفت: تنها جایی که به غیر از مجلس روضه اشک پدرم را دیدم مربوط به سال ۸۳ و مراسم تدفین مادربزرگم بود.
در پایان این مراسم با اهدای لوح تقدیر از حمید حسام نویسنده کتاب «خداحافظ سالار» تقدیر به عمل آمد.
 
نظر بدهید