طرح «شصت پرسش اعتقادی» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد
شنبه 21 مرداد 1396

طرح «شصت پرسش اعتقادی» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد

کتاب «شصت پرسش اعتقادی»، برای استفادۀ بهتر نوجوانان از اوقات فراغت تابستان، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «شصت پرسش اعتقادی»، برای استفادۀ بهتر نوجوانان از اوقات فراغت تابستان، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.
پرسیدن یکی از راه‌های رسیدن به معرفت است به‌شرطی که فرد در جواب سؤالش پاسخی قانع‌کننده دریافت کند. در این بین پدران و مادران در معرض بیشترین سؤالات از کودکان و نوجوانان خود قرار دارند و حتی اگر توانایی اینکه بگویند «نمی‌دانم» را داشته باشند، پس از مدتی ممکن است باعث سرشکستگی آنها شود و آهسته‌آهسته مرجعیت خود را برای کودک از دست دهند و در امور دیگر نیز کودک به آنها رجوع نکند.
کتاب «شصت پرسش اعتقادی» به سؤالات اساسی کودکان در زمینۀ مسائل اعتقادی پاسخ می‌گوید. سؤالاتی مانند: ‌«خدا چه شکلیه؟»، «چرا خدا رو نمی‌بینیم؟»، «خدا کجاست؟»، «خدا از چه وقت بوده؟»، «پدر و مادر خدا کیه؟»، «چرا خدا بعضی از حاجت‌هامون رو نمی‌ده؟»، «هدف خدا از آفریدن ما چی بود؟»، «چرا باید از خدا بترسیم؟»، «چرا خدا مادربزرگ رو خوب نمی‌کنه؟»، «چرا خدا، بابابزرگو ازَمون گرفت؟»، «اگه نماز نخونیم، چی می‌شه؟»، «چرا خداوند بعضی‌ها رو ناقص‌الخلقه به‌دنیا می‌آره؟»، «چرا خدا بعضی‌ها رو به جهنم می‌بره؟»، «من دوست ندارم پیر بشم؟»، «وقتی می‌میریم کجا می‌ریم؟» «چرا خدا شیطون را آفرید؟» و بسیاری از پرسش‌های دیگر کودکان در مورد خدا، فلسفه خلقت، علت بیماری‌ها، تقدیر، مرگ و... که حتی می‌تواند سؤال بزرگسالان هم باشد.
سؤالاتی که سیدرضا طباطبایی در کتاب «شصت پرسش اعتقادی» با بیانی ساده و کودکانه پاسخ داده است، بارها و بارها از سوی این نسل در تمام دوره‌های زمانی مطرح شده و پیشرفت‌های تکنولوژی هم تأثیری در تغییر شکل آن‌ها نداشته است. هر کودکی در دوره‌های مختلف سنی این قبیل سؤلات را از پدر و مادر خود می‌پرسد و به تعبیری، ناخواسته آن‌ها را درگیر چگونه پاسخ دادن به این سؤالات می‌کند. مهم‌ترین ویژگی که در این کتاب به‌چشم می‌آید مختصر و مفید بودن پاسخ‌ها و همچنین سطح‌بندی مطالب برای مخاطب‌های مختلف است. خوانندۀ نوجوان و یا والدین کودکان می‌توانند پاسخ‌های مناسبی را برای بسیاری از پرسش‌های مهم دینی در کتاب «شصت پرسش اعتقادی» بیابند. حتی معلم‌ها و مربی‌های مهدکودک که ساعت‌های نسبتاً طولانی با بچه‌ها سپری می‌کنند و ممکن است در معرض این قبیل سؤالات قرار گیرند، می‌توانند مخاطب این کتاب باشند.
«شصت پرسش اعتقادی»، از انتشارات کتاب جمکران، در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور که به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
نظر بدهید