«اکبر خلیلی» به احترام خواننده برای کتابش نامی انتخاب نکرد/ مخاطب برای داستان‌ها اسم بگذارد
شنبه 21 مرداد 1396

«اکبر خلیلی» به احترام خواننده برای کتابش نامی انتخاب نکرد/ مخاطب برای داستان‌ها اسم بگذارد

اکبر خلیلی از نویسندگان کشورمان پیرامون اثر جدید خود گفت: برای مجموعه داستانم که به زودی منتشر خواهد شد، نامی نمی‌گذارم تا مخاطب با سلیقه خود برای هر داستان اسمی ثبت کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، اکبر خلیلی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تازه‌ترین اثر خود اظهار داشت: مجموعه داستان کوتاهی آماده انتشار دارم که در حال حروف‌چینی است.
خلیلی با بیان اینکه انتشارات شهراب این اثر را روانه بازار کتاب خواهد کرد، گفت: این مجموعه داستان بدون نام خواهد بود. این امر هم تعمدا لحاظ می‌شود تا خواننده با سلیقه خود برای هر داستان نامگذاری داشته باشد.
به گفته این نویسنده، این کار را احترام به اندیشه خواننده می دادم ، بدون آنکه او را مجبور کنم و یا نام داستان را به او تحمیل کنم.
وی پیرامون محوریت داستان‌های این مجموعه تصریح کرد: کتاب دارای داستان‌های مختلفی است، 10 موضوع انتخاب شده با یک اندیشه که در طیف تمامی داستان‌‌ها لحاظ شده است.
اکبر خلیلی در سال 1325 در تهران متولد شد و تحصیلات خود را تا مقطع دیپلم در رشته ادبی ادامه داد. در سالهای دفاع مقدس از خبرنگاران جنگ بوده و اکنون نیز از اعضای روزنامه‌نگاران مسلمان است.
وی علاوه بر دبیری سرویس ادبی روزنامه جمهوری اسلامی با روزنامه‌های کیهان و جوان نیز همکاری داشته است.
از بین آثار او رمان «ترکه‌های درخت آلبالو»، چندین جایزه از وزارت ارشاد و آثار برگزیده دفاع مقدس برده و داستان «امام برای من آمد» از مجموعه هفده به علاوه سه نیز جایزه بهترین داستان کوتاه مهر را به خود اختصاص داده است.
از جمله آثار این نویسنده می‌توان به:  هفده به علاوه سه، کارون پر از کلاه، شما نمی‌توانید ببینید، ادبیات گزیده، نون تافتون، ترکه‌های درخت آلبالو، چرا یکی شاهزاده می‌شود، فتوا (3 جلد، زیر چاپ)، گام‌به‌گام با انقلاب (2 جلد، تاریخی) شهر سدر و زیتون (سفرنامه لبنان، زیر چاپ)، کعبه هفتاد (سفرنامه‌ شبه رمان) اشاره کرد.
 
نظر بدهید