روایت سفر پیادۀ نجف به کربلای یک نویسنده منتشر می‌شود
سه شنبه 04 آبان 1395

در کتاب «عمود 1400»

روایت سفر پیادۀ نجف به کربلای یک نویسنده منتشر می‌شود

کتاب «عمود 1400» روایت سفر پیاده نجف به کربلای علی‌اکبر والایی به زودی توسط نشر احیا منتشر می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، علی اکبر والایی از نویسندگان کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس خبر از انتشار دو کتاب جدید داد و گفت: در سال گذشته‌، در پیاده‌روی نجف تا کربلای اربعین سفری به کربلا داشته‌ام و امسال سفرنامه آن سفر را نوشته‌ام.

وی افزود: این سفرنامه قرار است با عنوان «عمود 1400» توسط نشر احیاء منتشر شود و تا دو هفته قبل از اربعین به عبارتی ظرف دو هفته آینده، روی پیشخوان فروش بیاید.

این نویسنده اظهار داشت: یک مجموعه داستان عاشورایی هم با عنوان «ایستاده در کمند» از بنده، قرار است همین امسال، توسط دفتر نشر فرهنگ اسلامی منتشر شود.

در قسمتی از کتاب «عمود 1400» که توسط نویسنده در اختیار خبرگزاری فارس قرار گرفته،‌ می‌خوانیم:

تا نیمه‌های شب، فرصت دارم به بین الحرمین بروم. اما در آغاز شب و در دل تاریکی، گذر در بافت سنتی محله‌های شهر کربلا، برایم تازگی‌هایی دارد که حس نوستالوژیک دیر آشنایی را در ذهنم زنده می‌کند. پس از صرف غذای نذری، تا ساعتی در کوچه پس کوچه‌های محله قدم می‌زنم و به اهالی‌اش می‌نگرم که فکر و خیال را می‌برد به هزاره تاریخ، به دورتر و دورتر؛ به مردمان عصر صدر اسلام. این خانه‌های کاهگلی با درهای چوبین و کوبه‌‌های فلزی‌اش برای دق‌الباب، کورسوی نور درون خانه‌هایش، با حزنی که هوای محله را آغشته است؛  انگار علی را کم دارد.

کتاب «عمود 1400» روایت سفر پیاده نجف به کربلای علی‌اکبر والایی به زودی توسط نشر احیا منتشر می‌شود.

 
نظر بدهید