یک قمقمه دریا؛ 100 قصه و نکته از زندگی امام رضا(ع)
دوشنبه 23 مرداد 1396

یک قمقمه دریا

یک قمقمه دریا؛ 100 قصه و نکته از زندگی امام رضا(ع)

کتاب «یک قمقمه دریا» برای نخستین بار توسط به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) و با همکاری سازمان فرهنگی آستان قدس رضوی منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، «یک قمقمه دریا» که به قلم «محمدهادی زاهدی» نگاشته شده، حاوی 100 قصه و نکته از زندگی امام رضا(ع) است و در قالب 120 صفحه به چاپ رسیده است.
نویسنده در این اثر کوشیده است از هر دریایی از اقیانوس عظیم رضوی به اندازه قمقمه‌ای بردارد؛ همچنین او تلاش کرده است تمام منابع کتاب را از میان منابع دست اول انتخاب کند.
این کتاب در قالب 20 بخش به نام‌های «ولادت»، «خانواده»، «رضا»، «امتداد پیامبر»، «ولایت عهدی»، «در نیشابور»، «امام و مأمون»، «خبر از آینده»، «مناظرات»، «عالم آل محمد(ص)»، «تفسیر»، «عبادت و دعا»، «آداب»، «مردم‌داری»، «کرامات آفتاب»، «جود و بخشندگی»، «شهادت»، «زیارت آفتاب» و «سفارش‌ها» قصه‎ها و نکته‌هایی از زندگی عالم آل محمد(ص) را بیان می‌کند.
در بخشی از این کتاب آمده است: «در میان عرب‌ها رسم این بود که برای احترام به دیگران آنان را با «کنیه» صدا می‌زدند؛ ابوعلی، ابوالحسن یا امَ علی، ام‌الحسن و .... امام رضا‌(ع) هیچ گاه فرزند خود را به اسم صدا نمی‌زدند و به ایشان که در هنگام شهادت حضرت، هفت ساله بودند، «ابوجعفر» می‌گفتند. امام رضا(ع) با غلامان خود نیز همین گونه رفتار می‌کردند.»
به‌نشر این اثر را در قطع رقعی با شمارگان 250 هزار نسخه منتشر کرده و با قیمت 110 هزار ریال در دسترس مخاطبان قرار داده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاههای سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید