«ترکه‌های درخت آلبالو» با شمایلی جدید وارد بازار می‌شود
دوشنبه 23 مرداد 1396

«ترکه‌های درخت آلبالو» با شمایلی جدید وارد بازار می‌شود

اکبر خلیلی از انتشار اثرش با شمایلی جدید خبر داد و گفت:«ترکه‌های درخت آلبالو» با تصویر جدید روی جلد از سوی انتشارات شهراب منتشر خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، اکبر خلیلی نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون تجدید چاپ کتاب «ترکه‌های درخت آلبالو» اظهار داشت: این کتاب در چاپ چهارم با شمایلی جدید منتشر خواهد شد.
وی در ادامه با بیان اینکه چاپ چهارم این اثر تا چندی دیگر چاپ می‌شود ابراز داشت: این اثر با تصویر جدید روی جلد از سوی انتشارات شهراب منتشر خواهد شد.
خلیلی پیرامون تغییرات دیگر هم ابراز داشت: چاپ چهارم «ترکه‌های درخت آلبالو» بدون تغییر در متن رمان منتشر می‌شود و تنها کاغذ مورد استفاده تغییر می‌کند.
«ترکه‌های درخت آلبالو» ادای دینی به روزهای غرور آمیز انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و به ویژه حماسه سازان آن دوران، از جمله شهید ایرج نصرت زاد است که همه زندگی خود را فدای دین، آرمان های انسانی و سرزمین مادری خود کردند.
این اثر داستانی برای اولین بار در سال 1368 در 569 صفحه و شمارگان 4400 نسخه از سوی انتشارات امیر کبیر چاپ و منتشر شد.
ماجراهای داستان این اثر به همان سال های اولیه پس از پیروزی انقلاب اسلامی، درگیرهای عناصر ضد انقلاب در کردستان و سرانجام ماه‌های اولیه شروع جنگ تحمیلی مربوط است. خواننده در این اثر با سرهنگ حمید رضا مدنی، فرمانده حکومت نظامی یکی از مناطق تهران آشنا می شود که چنده ماه پس از پیروزی انقلاب اسلامی دستگیر شده و منتظر است حکم تیربارانش صادر شود. او کودکی اش را در خانواده ای مذهبی سپری کرده است. وقتی پسری کوچک بود، پدرش قصد داشته او را به دلیل برداشتن دو اسکناس ده تومانی از صحن حرم شاه عبدالعظیم با ترکه های آلبالو تنبیه کند. اگرچه در جنگ ظفار نیز شرکت داشته اما هرگز دستش به خون بی گناهی آلوده نشده است و... ادامه داستان.
 
نظر بدهید