«ر» به روایت مریم برادران نقد می‌شود
سه شنبه 24 مرداد 1396

«ر» به روایت مریم برادران نقد می‌شود

فرهنگسرای تهران چهارشنبه‌های کتاب را به نقد و بررسی کتاب «ر» تالیف مریم برادران می پردازد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزری فارس، در پنجمین نشست چهارشنبه‌های کتاب مریم برادران با کتاب «ر»  برگزیده نهمین دوره جشنواره ادبی جلال آل احمد میهمان فرهنگسرای تهران می شود.
کتاب «ر» زندگی رسول حیدری (مجید منتظری) را به تصویر کشیده است؛ زندگی مردی که در کنار مردمی از جنس خودش اما با زبان و آداب و رسوم متفاوت در کشوری غریب (بوسنی) به شهادت رسید.
این  کتاب شامل زندگی شهید رسولی در سه فصل روایت شده است: فصل نخست رمانی است که شهید از سفر بوسنی در سال 71 باز می گردد .فصل دوم؛ به دوران تشکیل قرارگاه رمضان تا پایان جنگ می پردازد؛ روزهای فعالیت شهید در قرارگاه رمضان تا پایان جنگ را به تصویر می‌کشد و در ادامه همین فصل ماجراهای دانشگاه رفتن شهید را تعریف می‌کند. فصل سوم نیز؛ به روایت زندگی و فعالیت‌های شهید در بوسنی می‌پردازد و روایتی انسانی از حضور رسول حیدری در تمام مراحل زندگی را به تصویر کشیده است. از آنجایی که نقطه تمایز زندگی شهید رسول حیدری، شهادت او در بوسنی است، فصل سوم، نه ماه آخر زندگی ایشان (مهر 71 تا خرداد 72) را نشان می دهد و سفر آخر شهید به سرزمین بوسنی و جزئیات حضورش در آنجا.نویسنده کتاب انتخاب نام «ر» را برای کتاب از امضای همیشگی شهید رسول حیدری پای نامه‌هایش «ر» انتخاب کرده است.
نصرت ا.. محمود زاده و گل علی بابایی از نویسندگان  در زمینه فرهنگ پایداری میهمان چهارشنبه های کتاب هستند.
مریم برادران نویسنده  کتاب در سال 1355 به دنیا آمد. از جمله کارهای وی می‌توان به حنانه، حتی یک قطره اشک نریختم، زمانی برای آسودن واینک شوکران ، دوره  درهای بسته ، فاطمه ناهیدی ، نیمه پنهان ،   . و برنده جایزه ادبی جلال  را ..میتوان اشاره کرد   .
علاقمندان جهت شرکت دراین برنامه میتوانند چهارشنبه 25  مرداد ساعت 17 به فرهنگسرای تهران به نشانی : حکیم غرب ضلع جنوب میدان دهکده المپیک خیابان ساحل بوستان باغ نو مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن  944137060تماس حاصل نمایند .
 
نظر بدهید