«رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‎های درون‌شیعی» منتشر شد
چهارشنبه 25 مرداد 1396

رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‌های درون‌شیعی

«رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‎های درون‌شیعی» منتشر شد

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) برای نخستین بار کتاب «رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‎های درون‌شیعی» را با همکاری معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، «زهرا بختیاری» به عنوان نویسنده در کتاب «رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‎های درون‌شیعی» تلاش کرده است تا جریانات انحرافی زمان امام رضا(ع) را به مخاطبان بشناساند.
این جریان‌های انحرافی باعث پدید آمدن مشکلات فراوانی برای امام رضا(ع) شد به‌گونه‌ای که عمده عمر شریف خود را صرف مبارزه با آنان کرد اما در مقابل میراث گرانبهایی برای شیعیان بر جای گذاشت که این میراث از تأمل در شیوه‌های مختلف برخورد امام(ع) در مقابل گروه‌های مختلف به تناسب عقاید و نیز جایگاه آن‌ها، شیوه استدلال امام(ع) و ساحت‌های برخورد ایشان به دست آمده است و می‌تواند الگوی بسیار مناسبی برای پیروان آن حضرت باشد.
مخاطب با مطالعه کتاب «رفتارشناسی امام رضا(ع) و فرقه‎های درون‌شیعی» می‌تواند به لایه‌های مختلف جریانات انحرافی زمان امام رضا(ع) نفوذ کرده و آن‌ها را بشناسد و با توجه به این مهم، اثر فوق می‌تواند در روشنگری به ویژه برای نسل جوان و دانشجو مفید باشد؛ چنان که به خوبی می‌تواند عرصه‌ای از مظلومیت امام(ع) به ویژه در مقابل گروه‌های درونی را عرضه کند.
بختیاری در این اثر مروری بر فرقه‌ها و جریان‌های مختلف شیعی از آغاز تشیع تا امامت امام رضا(ع) دارد و به بررسی وضعیت سیاسی و فرهنگی شیعیان در دوره امامت ایشان و ... می‌پردازد.
به‌نشر این کتاب 168 صفحه‌ای را در قطع جیبی با شمارگان 1000 نسخه منتشر کرده و به قیمت 70 هزار ریال در دسترس عموم مخاطبان قرار داده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب، آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاههای سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید