«بانو مریم» نام تازه‌ترین رمان زهرا زواریان با روایت 5 پرنده
چهارشنبه 25 مرداد 1396

«بانو مریم» نام تازه‌ترین رمان زهرا زواریان با روایت 5 پرنده

زهرا زواریان از انتشار تازه‌ترین رمان خود با عنوان «بانو مریم» خبرداد که از سوی انتشارات علمی فرهنگی روانه بازار کتاب خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، زهرا زواریان نویسنده در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس پیرامون آخرین رمانش اظهار داشت: در ادامه مسیر طرحی که برای بانوان تاریخ ساز و زنان قدسی داشتم این بار رمانی با محوریت حضرت مریم(س) نوشتم.
وی در ادامه با اشاره به اینکه سعی کردم این رمان را با استناد به اسناد و آیات قرآنی بنویسم، بیان کرد: تاریخ آن دوران را مطالعه کردم و سعی کردم از زبان آن دوره استفاده کنم.
به گفته زواریان، روایت رمان از جانب راوی بیان می‌شود. پنج پرنده پنج فصل کتاب را روایت می‌کنند. این کتاب از زبان پرندگان روایت می‌شود و مقاطع مختلف زندگی آن حضرت را روایت می‌کند.
 
این داستان‌نویس افزود: در رمان «مریم» سعی کرده‌ام با فرم جدیدی به زندگی حضرت مریم(ع) بپردازم. فصل نخست این کتاب را «هدهد» روایت می‌کند که ماجرای به دنیا آمدن حضرت مریم(ع) است. کبوتر دیگری در معبد داستان معبد را پیش می‌برد.
 
وی اضافه کرد: فصلی دیگر از کتاب سرگردانی حضرت مریم(ع) را به شکل داستانی بازگو می‌کند. این فصل نیز از زبان «سلوا» بیان می‌شود. سلوا پرنده‌ای قرآنی است و من با الهام از قرآن کریم نام او را آورده‌ام. داستان سرگردانی حضرت مریم(ع) در واقع داستان به دنیا آمدم حضرت عیسی(ع) است. سلوا از قوم بنی‌اسرائیل است و این پرنده روایت بخش مهمی از زندگی حضرت مریم(ع) را بر عهده دارد.
این نویسنده بیان کرد: فصل چهارم درباره به دنیا آمدن حضرت عیسی(ع) است. این بخش را هما پرنده ایرانی روایت می‌کند همراه با پیشگویی‌ها که خبر به دنیا آمده عیسی(ع) که آن را در ستارگان دیده بودند. هما پرنده نوید دهنده در اسطوره‌های ایرانی است..
زواریان تاکید کرد: فصل آخر کتاب توسط فونیکس روایتمی‌شود  او دوره رسالت حضرت عیسی(ع) و حضت مریم(س) را روایت می‌کند. او پرنده ای است که توسط حضرت عیسی زنده می‌شود. راوی فصل آخر این پرنده است.
گفتنی است، «بانو مریم» عنوان تازه‌ترین اثر زهرا ززواریان است که توسط انتشارات علمی فرهنگی بزودی در حدود 200 صفحه منتشر خواهد شد.
 
نظر بدهید