کارگاه «بررسی آشنایی‌زدایی در داستان» برای نویسندگان برگزار می‌شود
شنبه 28 مرداد 1396

به همت کانون «بانوی فرهنگ»

کارگاه «بررسی آشنایی‌زدایی در داستان» برای نویسندگان برگزار می‌شود

کانون بانوی فرهنگ با همکاری فرهنگسرای انقلاب اسلامی کارگاه «بررسی آشنایی‌زدایی در داستان» را برگزار می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کارگاه «بررسی آشنایی‌زدایی در داستان» به همت کانون بانوی فرهنگ در راستای ارتقاء سطح کیفی قلم نویسندگان٬ برگزار می‌شود.
کارگاه سه جلسه‌ای «بررسی آشنایی زدایی در داستان» با حضور آمنه اسماعیلی، ویراستار و مدرس ادبیات به منظور ارتقا سطح کیفی قلم نویسندگان در فرهنگسرای انقلاب برگزار می‌شود.
با توجه به اینکه اغلب نویسندگان در نحوه پرداخت و توصیف ضعف‌هایی دارند و حتی بعضی کتاب‌های پرفروش که داستان‌های پر کششی دارد، قلم ضعیفی دارند، تصمیم گرفته شد به شکل حرفه‌ای به این مقوله پرداخته شود و به همین منظور از نویسندگان و علاقه‌مندان به این موضوع دعوت می‌شود در این کارگاه شرکت کنند.
بر اساس این گزارش سارا عرفانی دبیر کانون بانوی فرهنگ پیش از این به اهداف آتی این کانون اشاره کرده و گفته بود: در قدم‌های بعدی تمام سعی ما این خواهد بود که با نویسندگان زن مطرح کشور ارتباط برقرار کنیم تا در نتیجه هم‌افزایی جمعی به نحو احسن شکل بگیرد و اثرات مثبتی داشته باشد. با برگزاری جلسه نقد و بررسی کتاب‌های مختلف و برپایی کارگاه‌های آموزشی فنون داستان‌نویسی داستان‌های کوتاه و رمان می‌تواند زمینه‌ای فراهم شود که به نویسندگان جوان‌تر و استعدادهای این عرصه کمک شود و آن‌ها تحت حمایت کانون قرار بگیرند؛ افرادی که علاقه‌مند به نویسندگی هستند اما شرایط و موقعیت برای شکوفایی استعدادهای آن‌ها تاکنون فراهم نبوده است و حمایتی از آن‌ها نمی‌شود.
عرفانی افزود: کاری که برای این استعدادهای جوان در نظر داریم انجام دهیم این است که با ناشران مطرح در ارتباط باشیم و بتوانیم آثار این افراد را به مرحله چاپ برسانیم. اگر با این هدف ادامه کار دهیم و بتوانیم ارتباط‌های لازم را در جامعه نویسندگان کسب کنیم، در نهایت خروجی ما چند کتاب در سال خواهد بود که این کتاب‌ها برای فضای ادبیات می‌تواند جریان مثبتی را ایجاد کند.
کارگاه سه جلسه‌ای «بررسی آشنایی‌زدایی در داستان» از سه‌شنبه 31 مرداد (به صورت 3 سه شنبه متوالی) از ساعت 14 تا 16 در فرهنگسرای انقلاب اسلامی (بزرگراه نواب، تقاطع کمیل) برگزار می‌شود.
 
نظر بدهید