کتاب زندگی امام جواد(ع) به ۳ زبان ترجمه شد
دوشنبه 30 مرداد 1396

توسط مدیریت زائران غیرایرانی آستان قدس رضوی؛

کتاب زندگی امام جواد(ع) به ۳ زبان ترجمه شد

کتاب زندگی امام جواد(ع) برگرفته از کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» به همت مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به ۳ زبان مختلف ترجمه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت امام جواد(ع) کتاب زندگی سیاسی، مبارزاتی امام جواد(ع) را به سه زبان اردو، ترکی و روسی با شمارگان 20 هزار نسخه برای زائران غیر ایرانی بارگاه منور رضوی منتشر کرده است.
این اثر از جمله کتاب های پرمخاطب است و تاکنون به زبان های مختلفی ترجمه شده و علاوه بر این به زبان عربی نیز ترجمه شده که با استقبال خوب زائران همراه بوده است.
در بخشی از این کتاب می خوانیم:
«همان طور که سایر امامان علیهم السلام با جهاد خود، برگى بر تاریخ پر افتخار اسلام افزودند، امام جواد(ع) هم گوشه مهمى از جهاد همه جانبه اسلام را در عمل خود پیاده کرد و درس بزرگى را به ما آموخت. آن درس بزرگ این است که در هنگامى که در مقابل قدرت هاى منافق و ریاکار قرار مى گیریم، باید همت کنیم که هوشیارى مردم را براى مقابلة با این قدرت ها برانگیزیم. اگر دشمن، صریح و آشکار دشمنى بکند و اگر ادعا و ریاکارى نداشته باشد، کار او آسانتر است. اما وقتى دشمنى مانند مأمون عباسى چهره اى از قداست و طرفدارى از اسلام براى خود مى آراید، شناختن او براى مردم مشکل است».
گفتنی است؛ کتاب «انسان 250 ساله» شامل سخنرانی ها و مطالب دستنویس مقام معظم رهبری درباره زندگی سیاسی ـ مبارزاتی ائمه(ع) است که به  ترتیب تاریخی زندگی ائمه(ع)، از دوران پیامبر اعظم(ص) تا دوره امام جواد، امام هادی و امام عسکری(ع) را منعکس کرده است.
 
نظر بدهید