سومین رمان انقلابی‌ام منتشر می‌شود
دوشنبه 30 مرداد 1396

سومین رمان انقلابی‌ام منتشر می‌شود

ابراهیم حسن‌بیگی از انتشار سومین رمان انقلابی خود با عنوان «روایتی ساده از چند ماجرای پیچیده» در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، ابراهیم حسن‌بیگی، نویسنده، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا‌، از انتشار سومین رمان انقلابی خود با عنوان «روایتی ساده از چند ماجرای پیچیده» خبر داد و گفت:  این رمان برای مخاطب نوجوان نگاشته شده است.
این نویسنده که پیش از این دو رمان «سال‌های بنفش»  و «شب ناسور»‌ را باموضوع انقلاب اسلامی منتشر کرده است،‌ ادامه داد: داستان رمان روایت زندگی نوجوانی ترکمن به نام الیاس است که در سال‌های قبل از انقلاب او و خانواده اش در تعارض با نیروهای رژیم شاه دچار مشکلات فراوانی می‌شوند. الیاس به اقتضای سن نوجوانی‌اش ظلم را بر نمی‌تابد و ناخواسته گرفتار ماجراهایی می‌شود،‌ این ماجراها ر قالب روایت‌هایی ساده در این رمان به تصویر کشیده شده است.
حسن‌بیگی با اشاره به ضرورت نوشتن از انقلاب در ادبایت داستانی امروز گفت:  من چون در انقلاب 57 شریک هستم،‌ باید از آن دفاع کنم، امروز حرف‌هایی درباره رژیم شاهنشاهی زده می‌شود که از روی جهل است،‌ مردم باید بدانند ما برای چه مبارزه کردیم و برای چه انقلاب شد،‌ اینگونه نبود که  همه چیز گل و بلبل باشد و ما بخواهیم انقلاب کنیم.
وی ادامه می‌دهد:‌ برای خلق اثر در ادبیات انقلاب و دفاع مقدس متاسفانه امروز در میان نویسنده‌ها شادابی وجود ندارد،‌ به نوعی ما هنوز دغدغه آن را نداریم،‌ شاید چون از انقلاب فاصله گرفتیم و درگیر موضوعاتی دیگر شده‌ایم‌، عوامل خارجی که موجب تحریک نویسنده‌ها برای خلق ادبیات انقلاب شود، امروز وجود ندارد،‌ چطور شود که فردی خودجوش دست به خلق اثر بزند و ناشر یا متولی نیز پیدا شود که برای انتشار آن کمک کند.
 
نظر بدهید