چگونگی «تأدیب شهوت» برای نمازگزاران جمعه بیان شد
شنبه 04 شهريور 1396

چگونگی «تأدیب شهوت» برای نمازگزاران جمعه بیان شد

در آستانۀ روز عرفه، روز معرفت به پروردگار متعال و بهترین فرصت برای خودشناسی و خودسازی، کتاب «تأدیب شهوت»، نهمین جلد از مجموعه کتاب‌های «اخلاق ربانی» در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، مجموعه کتاب‌های «اخلاق ربانی» از سلسله درس‌گفتارهای بسیار مفید مرحوم آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی از فقها و علمای اخلاق معاصر است که نهمین جلد آن با عنوان «تأدیب شهوت» به مسئلۀ شهوت و ازدواج می‌پردازد.
این کتاب که حجم زیادی هم ندارد، شامل پنج مجلس از جلسات موعظۀ این استاد اخلاق است که با نگاهی کامل و مجتهدانه به متون اسلامی و مشارکت عقل به بررسی مسائل مربوط به شهوت پرداخته است. مسائلی از قبیل شهوت شکم، شهوت جنسی، و راه‌های مدیریت صحیح آن و همچنین موضوع ازدواج به‌عنوان بهترین راه حل آن.
از ویژگی‌های کتاب «تأدیب شهوت» لحن صمیمی آن است که سعی شده تا لحن سخنان مرحوم حاج آقا مجتبی عیناً در کتاب پیاده شود تا خواننده با متنی خشک و کلاسیک روبرو نشود، بلکه خود را در محضر آن استاد فقید، حاضر ببیند. نحوۀ فصل‌بندی مباحث کتاب هم بسیار خوب انجام شده و ذیل هر موضوع در هر جلسه، موضوعات فرعی مرتبط جداسازی و مشخص شده است تا خواننده بتواند هر مبحث را در فرصت‌های کوتاه بخواند یا اگر می‌خواهد مرور کند، ابتدا و انتهای مسئله را به راحتی پیدا کند. مؤسسۀ مصابیح الهدی، ناشر این کتاب، در طراحی صفحات، با قرار دادن حاشیۀ سفید در کنار صفحات این امکان را برای خواننده فراهم کرده تا بتواند حین مطالعه نکات مورد نظر خود را یادداشت کند.
کتاب «تأدیب شهوت» اثر ارزشمند آیت‌الله آقا مجتبی تهرانی اثری مناسب برای جوانان و نوجوانان و همچنین والدین آن‌ها است تا در سایۀ رهنمودهای دین اسلام روح و جان خود را به مکارم اخلاقی مزین کنند و راه و رسم زندگی صحیح و برخورد مناسب با غرایز انسانی را بیاموزند و به کار ببندند.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
نظر بدهید