«عبور از گذرگاه»، زندگینامۀ داستانی دو بانوی شهید
دوشنبه 04 مرداد 1395

عبور از گذرگاه

«عبور از گذرگاه»، زندگینامۀ داستانی دو بانوی شهید

انتشارات روایت فتح زندگی‌نامۀ داستانی شهیدان طیبه واعظی‌دهنوی و فاطمه جعفرِِِِِِیان به‌قلم فریبا انیسی را در «عبور از گذرگاه» منتشر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «عبور از گذرگاه» شامل زندگی‌نامۀ داستانی شهیدان طیبه واعظی‌دهنوی و فاطمه جعفریان منتشر شد.
شهید طیبه واعظی به‌عنوان شهید شاخص بسیج در سال 94 شناخته شده است. شهیدان واعظی‌دهنوی و جعفریان از جمله زنان مبارز و انقلابی بودند که تحت تعالیم اسلام و آموزه‌های امام خمینی(ره) سراسر زندگی خویش را وقف مبارزه با رژیم ستم‌شاهی کردند و سرانجام شهید واعظی در 19 ساالگی و شهید جعفریان در 16 سالگی توسط ساواک به مقام شهادت نائل شدند. فریبا انیسی در «عبور از گذرگاه» به بیان زندگی این دو شهید زن از زبان خانواده و همرزمانشان پرداخته است.
انیسی در بخشی از مقدمۀ کتاب می‌نویسد: «این نوشتار را نه فقط ادای دینی به این عزیزان که مسئولیتی بر دوش خود می‌دانیم، شاید بتوانیم الگوی آزادگی زن مسلمان ایرانی را به دیگران به ویژه نسل جوان این دیار نشان دهیم.»
بر اساس این گزارش کتاب «عبور از گذرگاه» در قطع پالتویی و 112 صفحه و با شمارگان 1100 نسخه  به قیمت 6000 تومان توسط انتشارات روایت فتح منتشر شده است.
نظر بدهید