مردم ما در دل جنگ و آتش نیز صلح و دوستی را فراموش نمی‌کنند
شنبه 04 شهريور 1396

جعفر شیرعلی‌نیا در نمایشگاه کتاب پکن:

مردم ما در دل جنگ و آتش نیز صلح و دوستی را فراموش نمی‌کنند

یک نویسنده گفت: ما مردمی هستیم که در دل جنگ و آتش نیز صلح و دوستی را فراموش نمی‌کنیم. آرزو می‌کنم مردم ایران و چین به جای آن که همدیگر را از دریچه رسانه‌های غربی بشناسند از راه کتاب‌های دو کشور با هم آشنا شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، مراسم روز ایران در نمایشگاه کتاب پکن برگزار شد.
جعفر شیرعلی‌نیا نویسنده و پژوهشگر حوزه دفاع مقدس در این مراسم گفت:خوشحالم از این که در نمایشگاه پکن و در روز ایران در جمع هنرمندان و نویسندگان دو کشور با شما سخن می گویم. خوشحالم از این که این مراسم درباره کتاب است. ایران و چین تاریخی طولانی از داد و ستد اقتصادی و فرهنگی داشته اند.
وی ادامه داد: دو کشور ایران و چین در تاریخ جنگ های جهان از دوران امپراتوری های باستانی تا امروز با هم نجنگیده اند. هر دو کشور در تاریخ خود هدف حمله و جنگ بوده اند اما هیچ گاه به کشوری حمله نکرده اند. آن ها اهل صلح و دوستی هستند و چه زیباست که نماد ارتباط این دو کشور راه و جاده ای به نام جاده ابریشم است.
این نویسنده همچنین اضافه کرد: من در ایران درباره مسایل ایران جدید انقلاب و تاریخ جنگ تحقیق می کنم و کتاب می نویسم. جالب است بدانید ما در ایران برای دفاع از کشورمان جشن می گیریم و دفاع از کشورمان را مقدس می دانیم که در زبان شما نیز به ....معروف است.
وی خاطرنشان کرد: مردمی داریم عاشق صلح و دوستی به پکن آمده آیم تا این بار جاده ابریشم را ب تبادل کتاب و فرهنگ احیا کنیم. دوست داریم فرهنگ چین  و مردمش را بهتر بشناسیم و دوست داریم شما نیز در دنیایی که تبلیغات زیادی علیه مردم ایران می شود ما را بهتر بشناسید.
شیرعلی‌نیا در پایان با ذکر خاطره‌ای گفت: چون فرصت کوتاه است من حرف هایم را با یک خاطره از ماجرای جالب از ... که ما به آن دفاع مقدس می گوییم به پایان می برم. ما در ایران شهری به نام خرمشهر داریم که در جنگ اول خلیج فارس 35 روز مورد هجوم دشمن بود. معلمی به نام بهروز مرادی به همراه دانش آموزانش از کسانی بود که از شهر خرمشهر دفاع می کرد. جالب است بدانید او در آن روزهای جنگ و آتش دور از محل درگیری و جنگ تعدادی از مرغ و خروس ها و گاو و گوسفندها را به محل امنی برده بود و وقتی از میدان جنگ باز می گشت برای آن ها خوراک می آورد. ما مردمی هستیم که در دل جنگ و آتش نیز صلح و دوستی را فراموش نمی‌کنیم. به امید دنیای بدون جنگ و خشونت. از این که به سخنانم  گوش دادید ممنونم.
آرزو می کنم مردم ایران و چین به جای آن که همدیگر را از دریچه رسانه های غربی بشناسند از راه کتاب های دو کشور با هم آشنا شوند.
 
نظر بدهید