بیان «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» برای نمازگزاران جمعه
شنبه 11 شهريور 1396

بیان «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» برای نمازگزاران جمعه

به‌مناسبت عید سعید قربان، عید عبودیت و بندگی، کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟»، برای آشنایی بهتر با یکی از مهم‌ترین مظاهر بندگی، در نماز جمعه‌های کشور معرفی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» شامل مباحث مفید و کاربردی دربارۀ نقش نماز در زندگی است. موضوعی که همواره مورد توصیه و تأکید بزرگان دین قرار گرفته است. کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» مهم‌ترین آثار و فواید روحی و روانی نماز را که اغلب به آن توجه نمی‌شود با بیانی شیوا و تحلیلی توضیح داده و تلاش کرده است به سؤالات مهم ما در ارتباط با نماز خوب پاسخ دهد؛ سؤالاتی مانند:
تصورات اشتباه ما در مورد نماز چیست؟ چرا نماز در ما زیاد تأثیر نمی‌گذارد؟ چگونه از نماز لذت ببریم؟ چرا گناه تمام بی‌نمازها گردن نمازخوان‌هاست؟ اشکال مهم نمازهای ما چیست؟ وقتی حال نماز خواندن نداریم، چگونه خودمان را قانع کنیم که نماز بخوانیم؟ راه خواندن یک نماز خوب چیست؟ راه نمازخوان شدن بی‌نمازها چیست؟
کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» همچنین به برخی از سؤالات مهم والدین در این زمینه پاسخ می‌دهد، مانند:
دلیل کاهل نمازی برخی بچه‌ها چیست؟ راه معرفی درستِ نماز به فرزندان چیست؟ نماز اول وقت چگونه باعث افزایش خلاقیت می‌شود؟ و بسیاری از سؤالات کلیدی دیگر با پاسخ‌های مناسب.
مباحث کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» اولین‌بار در حرم رضوی توسط حجت‌الاسلام علیرضا پناهیان ارائه شد و به‌دلیل نگاه تازه و متفاوت و در عین حال کاربردی به «نماز خوب» و زبان ساده و روان، با استقبال گستردۀ اقشار مختلف به ویژه دانش‌آموزان، دانشجویان و همچنین معلمان، مربیان و فعالان فرهنگی روبه‌رو شد و به همین خاطر تبدیل به کتابی شد که در مدت زمان کوتاهی نزدیک به 30هزار نسخه از آن در سراسر کشور به فروش رسید.
مخاطب با مطالعۀ کتاب «چگونه یک نماز خوب بخوانیم؟» که به همت انتشارات بیان معنوی منتشر شده، نسبت به آثار و برکات نماز خوب در زندگی آگاه می‌شود و در می‌یابد که در صورت اصلاح نمازِ خود تمام امورش اصلاح می‌شود، چرا که نماز راه ارتباط انسان با خدا است و اگر انسان رابطۀ خود با خدا را درست کند خدا رابطۀ او با دنیا را درست می‌کند.
این کتاب در طرح ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی در نماز جمعه‌های کشور، به‌همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با همکاری شورای سیاست‌گذاری ائمۀ جمعۀ سراسر کشور در حال اجرا است، معرفی شد.
 
نظر بدهید