مباحث امام‌شناسی آیت‌الله میرباقری در «ولایت الهیه» منتشر شد
چهارشنبه 15 شهريور 1396

ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام خلقت

مباحث امام‌شناسی آیت‌الله میرباقری در «ولایت الهیه» منتشر شد

سلسله مباحث امام‌شناسی آیت‌الله میرباقری با محوریت بررسی جایگاه امام در نظام خلقت روانه بازار کتاب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب «ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام خلقت» از سلسله مباحث امام شناسی آیت‌ا‌لله سیدمحمدمهدی میرباقری از سوی نشر تمدن نوین اسلامی منتشر شد.
گفتارهای سیدمحمدمهدی میرباقری در این مجموعه، برچند محور کلی استوار است: 1. ضرورت امام شناسی از منظر قرآن و روایات؛ 2. امام، محور تحقق توحید در جامعه، تاریخ و تکوین؛ 3. پیامدها و نتایج جریان امامت در عالم؛ 4. حق امامت، محور جعل و استیفای حقوق مخلوقات؛ 5. ولایت امام، پایگاه تعریف خیر و شر؛ 6. رابطه معرفت الله و معرفت الامام.
«ولایت ائمه اطهار علیهم السلام طریق جریان ولایت الهیه در عالم است و لذا توحید وقتی محقق می شود که از محیط ولایت آنها خارج نشویم و همه افعال و حرکات و سکنات ما در این محیط قرار داشته باشد. اساسا «شریعت» مبین مناسک ولایت است؛ شرع توضیح می‌دهد که با چه کاری از محیط ولایت خارج می‌شویم و با چه کاری در محیط ولایت سیر می‌کنیم».
کتاب «ولایت الهیه: جایگاه امام در نظام خلقت» در 7 گفتار و 312 صفحه و با شمارگان 1100 نسخه با قیمت 14 هزار تومان منتشر شده . علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند آن را از طریق تماس با شماره 09104646212 سفارش دهند.
 
نظر بدهید