آرایش شهرهای بزرگ با شعارهای کتاب
شنبه 08 آبان 1395

آرایش شهرهای بزرگ با شعارهای کتاب

نادر قدیانی: در هفته کتاب تابلوهای هشت کلان شهر ایران با شعارهای کتاب آراسته می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران از آراستن تابلوی شهرهای بزرگ به شعارهای مربوط به کتاب خبر داد و گفت: با هماهنگی‌هایی که با سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حال انجام است،  هشت کلان‌شهر تحت پوشش طرح "کتابخانه‌ای به وسعت شهر" قرار می‌گیرند.

قدیانی دراین‌باره افزود: سال گذشته با توافقی که بین سازمان زیباسازی  شهر تهران و انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران صورت گرفت، تابلوهای شهری  تهران، با شعارهای مربوط به کتاب در هفته کتاب آراسته شد. امسال پیرو توافق سال گذشته، پیشنهاد ما این است که هفت شهر دیگر به این طرح اضافه شده و به این ترتیب هشت کلان‌شهر ایران در هفته کتاب تحت پوشش طرح کتابخانه ای به وسعت شهر قرار بگیرند.

وی درباره انتخاب شعارهایی که در هفته کتاب بر روی تابلوهای شهری نوشته خواهد شد ادامه داد: شعارهایی  که بر روی تابلوهای کلان‌شهرها در هفته کتاب نوشته خواهد شد، صبح امروز در نشست هفتگی هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان ایران در نظر گرفته شد. این شعارها از بین صد و ده شعاری انتخاب شده است که ناشران کودک و نوجوان کشور طی هفته‌های اخیر، به انجمن ارسال کرده‌اند.

رئیس هیئت مدیره انجمن نامبرده،  همچنین از طراحی چهار پوستر به منظور ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خبر داد و گفت: چهار پوستر در رابطه با ترویج فرهنگ کتابخوانی در کشور در دست انتشار است که به زودی در اختیار سازمان زیباسازی کلان‌شهرهای کشور برای نصب به تابلوهای شهری در هفته کتاب قرار خواهد گرفت.

گفتنی‌ست هفته کتاب در روزهای 24 آبان تا یکم آذر در کشور برپاست.

نظر بدهید