«روزهای بی‌آینه» در بوته نقد
یکشنبه 19 شهريور 1396

در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود

«روزهای بی‌آینه» در بوته نقد

نشست نقد و بررسی کتاب «روزهای بی‌آیینه» خاطرات منیژه لشکری همسر خلبان شهید حسین لشکری با حضور مرتضی سرهنگی و محمدرضا گودرزی و گلستان جعفریان، نویسنده کتاب در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از سورۀ مهر،‌ این برنامه در قالب سلسه برنامه‌های "ترنم قلم"، ساعت 17 روز سه شنبه، بیست و یکم شهریورماه و در آستانه هفته دفاع مقدس برگزار می‌شود.
«روزهای بی‌آینه» حکایت چشم انتظاری است، چشم انتظاری، باز هم چشم انتظاری از پی عزیزی که خاطره آخرین نگاهش وقتی که به سوی مقصدی متعالی می‌شتافت، برجسته‌تر از همه خاطرات دوران زندگی در ذهن و یاد همسرش (منیژه لشکری) نقش بسته است و بسان تابلویی بر دیوار خاطرات، دائم مقابل چشم است. «روزهای بی‌آینه» روایت 18 سال دوری و چشم انتظاری است. مدت زمانی بسیار طولانی که 14 سال آن با بی‌خبری مطلق همراه است.
و در آن سوی «روزهای بی‌آیینه»ی منیژه لشکری، حسین لشکری خلبان جنگنده اف5 است که در یکی از مأموریت‌های گشت مرزی هواپیمایش مورد اصابت قرار گرفته و به اسارت دشمن درآمده، به دلیل آنکه چند روز قبل از آغاز جنگ اسیر شده و به تصور بعثیان می‌تواند سندی برای ادعای پوچ آغازگری ایران در جنگ محسوب شود زنده اما مخفی نگه داشته می‌شود و 14 سال در سلول بسر می‌برد. با وجود این دژخیمان بعثی حاضر به ثبتِ ‌نام او در فهرست اسرای جنگی نیستند و 14سال به‌عنوان مفقودالاثر و مجهول المکان باقی می‌ماند و در این مدت با شکنجه‌های مختلف سعی می‌کنند او را حاضر به همکاری در پیشبرد سناریوی خود کنند، اما این سرباز جان برکف میهن حاضر به خیانت به کشورش نمی‌شود.
گفتنی است برنامه نقد و بررسی کتاب «روزهای بی آیینه» در فرهنگسرای گلستان واقع در نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، ضلع شمالی بوستان فدک برگزار می شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.
 
نظر بدهید