طلاق، چرایی و چگونگی؛ نگاهی اجتماعی به ابعاد مختلف جدایی
یکشنبه 19 شهريور 1396

طلاق، چرایی و چگونگی

طلاق، چرایی و چگونگی؛ نگاهی اجتماعی به ابعاد مختلف جدایی

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) برای نخستین بار کتابی با عنوان «طلاق، چرایی و چگونگی» را با همکاری پژوهشکده اخلاق و روانشناسی پژوهشگاه قرآن و حدیث منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، به روایت آمار، امروزه میزان طلاق در کشور افزایش یافته است. این امر ضرورت آشنایی با این موضوع را بیشتر می‌کند. مسئله این است که طلاق از دیدگاه اسلام چه جایگاهی دارد و چگونه به آن نگریسته می‌شود؟ چرا طلاق اتفاق می‌افتد و چگونه می‌توان از آن پیشگیری کرد؟ اگر راهی جز طلاق نبود، فرایند و شرایط یک طلاق خوب چیست و چگونه می‌توان از آسیب‌های آن کاست؟ پرسش‌هایی از این دست، اقتضا می‌کند که این موضوع بررسی شود؛ از همین رو به‎نشر اقدام به انتشار کتاب «طلاق، چرایی و چگونگی» به قلم حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر «عباس پسندیده» کرده است.
حجت‌الاسلام پسندیده در این کتاب با نگاهی اجتماعی، طلاق و ابعاد مختلف آن را تبیین می‌کند؛ در این بررسی، طلاق در عهد عتیق و عهد جدید مورد مطالعه اجمالی قرار گرفته تا تصویر روشنی از نگاه این دو منبع به دست آید و سپس منابع اسلامی شامل قرآن، حدیث و فقه مورد مطالعه قرار گرفته‌اند.
این اثر که در قالب 128 صفحه تدوین شده است، 6 فصل دارد و با عناوین نگاه کلی به طلاق، فلسفه طلاق، زمینه‌های طلاق، پیشگیری اولیه از طلاق، پیشگیری ثانویه از طلاق و جدایی به بررسی این پدیده اجتماعی می‌پردازد.
به‌نشر این کتاب را در قطع رقعی کوتاه با شمارگان 2000 نسخه منتشر کرده و به قیمت 125 هزار ریال روانه بازار کرده است.
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب و آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید