کتاب ۱۹ درصد گران‌تر شد
دوشنبه 20 شهريور 1396

نگاهی به آمار نشر کتاب در مرداد ۱۳۹۶

کتاب ۱۹ درصد گران‌تر شد

نگاهی به آمارهای نشر در موسسه خانه کتاب نشان می‌دهد که قیمت کتاب نسبت به مرداد سال گذشته با ۱۹ درصد افزایش مواجه شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، بر اساس آمارهای نشر موجود در موسسه خانه کتاب‌، در مرداد ماه سال جاری،‌ تعداد 8 هزار و 259 عنوان کتاب منتشر شده است. از این میان هزار و 886 عنوان کتاب ترجمه و 6هزار و 373 عنوان تالیف بوده‌اند. هم‌چنین 5 هزار و 64 عنوان چاپ نخست و 3 هزار و 195 عنوان چاپ مجدد هستند.
مقایسه آمارهای مرداد ماه سال جاری با مرداد سال گذشته نشان می‌دهد که تعداد عناوین منتشره در مرداد امسال در مقایسه با 6 هزار و 269 عنوان کتاب در دوره زمانی مشابه سال گذشته‌، 19 درصد افزایش داشته است.هم‌چنین شمارگان متوسط کتاب‌‌ها در مرداد سال جاری هزار و 55 نسخه بوده است که نسبت به مرداد ماه سال گذشته 2 درصد افزایش داشته است.
قیمت متوسط کتاب در مرداد سال جاری 17 هزار و 970 تومان بوده است که نسبتاً به سال گذشته 19 درصد رشد را شاهد هستیم.
قدیانی‌، براق‌، آریا نوین،‌ ذکر‌، هوپا،‌ نوای مدرسه‌، سایه گستر،‌ برف‌، جنگل و افق ده ناشر پرکار بخش کودک بوده‌اند،در بخش بزرگسال نیز عمده ناشران عمومی از جمله ناشران
آموزشی و دانشگاهی بوده‌اند.
استان تهران 70 درصد آمار کتاب‌های منتشره را به خود اختصاص داده‌ است‌، بعد از آن قم،‌ خراسان رضوی‌و آذربایجان شرقی در رتبه‌های بعد قرار دارند.
 
برچسب‌ها: آمار نشر کتاب گران
نظر بدهید