«دعوت توحیدی» پیرامون نامه امام خمینی به گورباچف منتشر شد
شنبه 08 آبان 1395

دعوت توحیدی

«دعوت توحیدی» پیرامون نامه امام خمینی به گورباچف منتشر شد

کتاب «دعوت توحیدی» پیرامون نامه تاریخی امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف به قلم علی‌الله سلیمی منتشر و روانه بازار نشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، کتاب «دعوت توحیدی» پیرامون نامه تاریخی امام خمینی(ره) به میخائیل گورباچف به قلم علی‌الله سلیمی منتشر و روانه بازار نشر شد.

در معرفی این کتاب می‌خوانیم:

در زمستان سال1367 و پس ازخاتمه‌ی جنگ تحمیلی و در دورانی که اتحاد جماهیر شوروی، که یکی ازمهم‌ترین همسایگان ایران به شمارمی‌رفت، با عواقب ناشی ازمقایسه‌ی سوسیالیسم و امپریالیسم دست به گریبان بود، حضرت امام خمینی(ره) طی نامه‌ای تاریخی و با ژرف‌نگریِ منبعث از روح الهی خود، گورباچف رهبر اتحاد جماهیر شوروی را برای برون‌رفت ازمشکلات کمونیسم و جلوگیری ازسقوط به دامنِ تهیِ امپریالیسم به اسلام دعوت کرد و از خطر فروپاشی انذار داد. دراین کتاب با روایت این حادثه‌ی بسیار مهم، که جنبه‌ای اساسی از صدور انقلاب اسلامی به دنیا بوده،از لسان نمایندگان حضرت امام یعنی آیت‌الله جوادی آملی، دکتر محمدجواد لاریجانی و خانم مرضیه حدیده‌چی(دباغ) سعی شده خواننده با وضعیت آن روزشوروی و ابعاد مهم نامه‌ی امام خمینی(ره) وپاسخ گورباچف آشنا شده وتأثیر آن اتفاق را بر جهان مورد بررسی قرار دهد. زوایای مهمی از این رویداد تاریخی در این کتاب بیان شده که به خوبی وضعیت آن روز را برای خوانندگان به تصویر کشیده است. امید می‌رود با مطالعه‌ی این کتاب اثر عمیق این نامه برای مخاطب آن روشن و ضرورت صدور انقلاب اسلامی مبرهن شود.

این کتاب به قلم علی الله سلیمی توسط مرکز اسناد انقلاب اسلامی در آستانه تسخیر لانه جاسوسی در 116 صفحه و شمارگان 2500 نسخه روانه بازار نشر شده است.

 
نظر بدهید