«شهید اشک»؛ نگاهی به ارزش ذکر مصائب اباعبدالله الحسین(ع) از نگاه انبیا و ائمه(ع)
چهارشنبه 22 شهريور 1396

شهید اشک

«شهید اشک»؛ نگاهی به ارزش ذکر مصائب اباعبدالله الحسین(ع) از نگاه انبیا و ائمه(ع)

کتاب «اباعبدالله الحسین شهید اشک» به‌قلم سیدمحمدحسین میرباقری به کوشش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مرکز نشر هاجر منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، کتاب «اباعبدلله الحسین(ع) شهید اشک»، به‌قلم سیدمحمدحسین میرباقری به کوشش مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران و مرکز نشر هاجر در آستانه ماه عزاداری امام حسین(ع) منتشر شد. این اثر در واقع تلخیص و ترجمه کتاب قتیل العبره است که سال 94 با عنوان «قتیل العبره فی نفس البکا و اقامه العزا علی شهید العترة» از سوی مؤسسه حکمت و اندیشه در موضوعات مختلف مرتبط با عزاداری امام حسین(ع) منتشر شده است. فضیلت ذکر مصیبت برای ائمه(ع) به صورت خاص و برای امام حسین(ع) به صورت عام، سخن پیامبران(ص) درباره امام حسین(ع) و شهادت ایشان، عزاداری پیامبر(ع) و ائمه(ع) در عزای اباعبدالله الحسین(ع) و ... از جمله موضوعاتی است که در این کتاب مطرح شده است.
در توضیح کتاب «اباعبدالله الحسین شهید اشک» آمده است: در این کتاب اهمیت عزاداری و برپا نمودن مجلس عزا و گریه کردن بر امام‌ حسین(ع) بیان شده است. دیگر موضوعات بیان شده در این کتاب عبارت است از: اهمیت اقامۀ مجالس عزا و ذکر مصائب امام‌حسین(ع) توسط اهل‌بیت و گریۀ ایشان بر آن حضرت، اهمیت زیارت آن حضرت به‌طور عموم و در مناسبت‌های مختلف به‌طور خاص، لزوم استشفاء به تربت آن حضرت و بیان کفر قاتلان آن حضرت.
علاقه‌مندان به این کتاب می‌توانند در طرح «از غدیر تا عاشورا» با تخفیف ویژه‌ای که ازسوی مؤلف و ناشر به این کتاب اختصاص یافته، این اثر را تهیه کنند.
 
نظر بدهید