عرضه نسخه عربی و انگلیسی زندگی‌نامه سردار همدانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت
چهارشنبه 22 شهريور 1396

عرضه نسخه عربی و انگلیسی زندگی‌نامه سردار همدانی در نمایشگاه کتاب فرانکفورت

انتشارات بعثت ترجمه عربی و انگلیسی کتاب‌های «مهتاب خین» و «پیغام ماهی‌ها» که به زندگی و مبارزات شهید همدانی پرداخته‌اند،‌ را در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه می‌کند.

 
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری تسنیم، انتشارات بعثت وابسته به سپاه محمد رسول‌الله(ص) در شصت و نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت ترجمه عربی و انگلیسی کتاب «پیغام ماهی‌ها»  نوشته گلعلی بابایی را عرضه خواهد کرد.
«پیغام ماهی‌ها»  که پنجمین جلد از مجموعه کتاب‌های «بیست‌و‌هفت در 27» محسوب می‌شود، کتابی 512 صفحه‌ای است که در 42 فصل به بررسی سرگذشت‌نامه استاد جنگ‌های نامتقارن محور مقاومت و فرمانده پیشین سپاه حضرت محمد رسول‌الله(ص) سردار همدانی پرداخته است. ترجمه عربی این کتاب توسط مونا سبزپوش و ترجمه انگلیسی توسط یاسر نظیفی انجام شده است.
همچنین ترجمه عربی و انگلیسی «در هاله‌‌ای از غبار»‌ دیگر کتاب بابایی نیز توسط نشر بعثت منتشر شده است که در نمایشگاه فرانکفورت معرفی خواهد شد.«در هاله‌ای از غبار» نخستین جلد از مجموعه بیست و هفت در بیست و هفت است. این اثر که همزمان با سی‌امین سالگرد غیبت متوسلیان نوشته شده، در 22 فصل تدوین شده که زندگی این فرمانده از دوران کودکی تا زمان اسارتش در 14 تیرماه 1368 روایت می‌شود. ترجمه عربی این کتاب را آسیه تبریزی و ترجمه انگلیسی را ابراهیم رحمان‌پور انجام داده است.
«مهتاب خین» دیگر کتاب انتشارات بعثت است که ترجمه عربی و انگلیسی آن در نمایشگاه کتاب فرانکفورت عرضه خواهد شد‌. این اثر زندگانی سردار شهید همدانی و سیر مبارزات و فعالیت‌های او را قبل از انقلاب و در جنگ تحمیلی روایت می‌کند که به کوشش حسین بهزاد گردآوری شده است؛ البته سردار همدانی در این کتاب در حاشیه قرار دارد و شاید یکی از ویژگی‌های اصلی کتاب پرداختن به همرزمان او  از جمله سردار شهید محمود شهبازی باشد. ابراهیم رحمان پور و مسعود اسدی به ترتیب ترجمه‌های انگلیسی و عربی این کتاب را بر عهده داشته‌اند.
«پهلوان گود گرم‌دشت»‌، «نونی صفر»‌، «مرحم زخم»،‌ «گردان نهم» و «ماه همراه بچه‌هاست»  دیگر کتاب‌های این انتشارات است که به زبان عربی و انگلیسی ترجمه شده و قرار است در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت به نمایش درآید.
 
نظر بدهید