«دلیران پارسا» ،کتابی برای آشنایی نوجوانان با سبک زندگی شهدا
سه شنبه 28 شهريور 1396

«دلیران پارسا» ،کتابی برای آشنایی نوجوانان با سبک زندگی شهدا

کتاب «دلیران پارسا» توسط انتشارات امینان وارد بازار نشر شده است.

به نقل از خبرگزاری تسنیم، کتاب «دلیران پارسا» تلاشی است از گروه فرهنگی هنری شهید در راستای آشنایی نوجوانان و جوانان با سبک زندگی شهدا برای مبارزه با شیطان و نفس شیطانی، در واقع کتاب دلیران پارسا پیشنهاد ویژه‌ای است برای مربیان تربیتی و والدین تا محتوای آن را در اختیار نوجوانان و جوانان قرار دهند تا انشاءالله نتیجه عملی آن را برای رعایت تقوا شاهد باشند.
درمقدمه این کتاب می خوانیم:
آیت‌الله جاودان حکایتی زیبا از آیت‌الله حق‌شناس نقل می‌کنند که: «ایشان فرمودند یکی وقتی در خیابان چشمم باز شد، دیدم شیطان دارد چکار می‌کند! سلطنت در عالم می‌کند؛ هر یک نفر دو شیطان دارد؛ پس اگر در خیابان ده هزار آدم دارد راه می‌رود بیست هزار تا شیطان وجود دارد! چکار دارند می‌کنند؛ تاخت و تاز دارند می‌کنند که یک نا محرمی عبور کرد، ظاهرش هم ظاهرا بد بود؛ یک جوانی چشمم خورد به این نامحرم گفت: یا حسین. ایشان فرمودند: دیدم این شیطان مثل یک توپ که می‌خورد به دیوار، کوبیده شد به دیوا از یک یا حسین راستی.
این به خدا پناه بردن می‌شود این جنگ دائمی است هست! تا آدم به آن کنترل نرسد، کنتری که من چشم در اختیار خودم باشد، گوشم در اختیار خودم باشد هست. این راه درازی است که آدم ناگزیر است اگر آدم به قیامت معتقد است، این جنگ را باید ادامه بدهد، خسته نشود! تا کی؟ تا وقت لحظه مرگ...»
حکایت دیگر در این رابطه از جناب شیخ رجبعلی خیاط نقل است که ایشان ذکر «یا خیر حبیب و محبوب صل علی محمد و آله» را بعد از دیدن نامحرم موثر و کارساز می‌دانستند و بارها این ذکر را به اطرافیان توصیه می‌کردند تا از وسوسه شیطان در امان باشند. می‌گفتند: «چشمت به نامحرم می‌افتد، اگر خوشت نیاید که مریضی! پس اگر خوشت آمد فورا چشمت را ببند و سرت را پایین بینداز و بگو: یا خیر حبیب...؛ یعنی خدایا من تو را می‌خواهم، اینها چیه؟ اینها دوست داشتنی نیستند، هر چه نیاید، دلبستگی نشاید...»
این پناه به خدا آوردن می‌شود. این جنگ دائمی است تا‌ آدم به آن کنترل نرسد، کنترلی که من چشم در اختیار خودم باشد، گوشم در اختیار خودم باشد تا به آنجا نرسد (جنگ) هست. این راه درازی است آدم ناگزیر است اگر آدم به قیامت معتقد است، ناگزیر است این جنگ را ادامه بدهد خسته نشود! تا کی؟ تا وقت لحظه مرگ، جنگ ادامه دارد.
کتاب «دلیران پارسا» با تصویرگری امین دریانورد با قیمت 5 هزارتومان  توسط انتشارات امینان وارد بازار نشر شده است.
علاقه مندان جهت تهیه این کتاب می توانند  با تلفن  66407661 تماس حاصل کنند.
 
نظر بدهید