شاه‌آبادی: تا پایان سال یک‌هزار کتاب الکترونیکی در «بوفه» بارگذاری می‌شود
سه شنبه 28 شهريور 1396

«فروشگاه خواندنی‌های خوشمزه» انتشارات مدرسه افتتاح شد

شاه‌آبادی: تا پایان سال یک‌هزار کتاب الکترونیکی در «بوفه» بارگذاری می‌شود

مدیرعامل انتشارات مدرسه گفت: روی نرم‌افزار کتاب‌خوان انتشارات مدرسه با نام «بوفه» تا به حال ۳۰۰ عنوان کتاب در قالب الکترونیک بارگذاری شده و تا آخر سال تا ۱۰۰۰ عنوان کتاب افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید دو پروژه پایگاه خبری و سامانه فروش آنلاین انتشارات مدرسه توسط مدیرعامل انتشارات مدرسه پیش از ظهر امروز رونمایی شد.
در این مراسم حمیدرضا شاه‌آبادی از برنامه‌ها و اهداف این دو پروژه و برنامه‌های آتی این انتشارات سخن گفت: انتشارات مدرسه در سال 96 دوره جدیدی را شروع کرده است. با توجه به سوابقی که این انتشارات از گذشته داشته است به این نتیجه رسیدیم که باید وارد کار تازه‌ای شویم و ایده‌های جدیدی داشته باشیم تا انتشارات مدرسه را به جایگاه شایسته‌ای برسانیم.
وی افزود: به همین منظور از اول سال 96 تاکنون تلاش ما این بوده است که نقاط قوت و ضعف مجموعه را شناسایی کنیم و تا آن جایی که ممکن است نقاط ضعف را برطرف و نقاط قوت را تقویت کنیم، در مواردی موفق بوده‌ایم و در موارد دیگر امیدوار هستیم در آینده موفق باشیم. خوشبختانه معدلی که امروز در همه شاخصه‌ها به دست آورده‌ایم شاهد رشد بوده‌ایم و امیدواریم این رشد ادامه پیدا کند و به یک مرحله تعالی برسد و عملکرد انتشارات مدرسه بسیار بهتر از قبل برسانیم.
مدیر عامل انتشارات مدرسه گفت: از جمله کارهایی که انجام داده‌ایم، فراهم کردن راه‌های متعدد دسترسی به کتاب‌های انتشارات مدرسه است، طرح ایجاد پخش مدرسه از جمله طرح‌هایی است که گام به گام عملی و اجرایی می‌شود و امیدوارم در پایان سال این مرحله نهایی شود. در این روش با روش‌های سنتی گذشته، کتاب را به دست خوانندگان می‌رساندیم، اما در روش نوین، با استفاده از فضای مجازی و قابلیت‌هایی که این امکانات برای ما فراهم کرده است، کار را آسانتر کرده‌ایم تا مخاطبان در سریع‌ترین زمان ممکن کتاب مورد نظرشان را انتخاب کنند.
او اضافه کرد: به همین دلیل دو کار عمده را انجام داده‌ایم، یکی تدوین نرم‌افزار کتاب‌خوان انتشارات مدرسه با نام «بوفه» که با شعار «فروشگاه خواندنی‌های خوشمزه» کار خودش را آغاز می‌کند، در این نرم‌افزار تا به حال 300 عنوان کتاب انتشارات مدرسه در قالب الکترونیک بارگذاری شده است و تا آخر سال تا 1000 عنوان کتاب افزایش پیدا می‌کند. در این نرم‌افزار این امکانات وجود دارد که خوانندگان کتاب های انتشارات مدرسه، کتاب‌ها را به شکل الکترونیک خریداری کنند و روی دستگاه‌های خودشان با نرم‌افزارهای مختلف مطالعه کنند. دوم این که شکل دادن به فروشگاه اینترنتی انتشارات مدرسه، این فروشگاه هم به عنوان بوفه فعالیت می‌کند. در فروشگاه امکان خرید کتاب‌های کاغذی از طریق سفارش اینترنتی فراهم شده است. خوانندگان با مراجعه به پایگاه اینترنتی انتشارات مدرسه و فروشگاه مجازی می‌توانند ضمیمه اطلاعات کتاب‌ها را از نزدیک مطالعه کنند و بعد از طریق اینترنت سفارش کتاب بدهند. تلاش ما این است که کتاب‌های سفارش شده حداکثر 24 و 48 ساعت به ترتیب به دست شهروندان تهرانی و استانی برسد.
شاه‌آبادی در این نشست گفت: تعداد کتاب‌هایی که در این فروشگاه ارائه می‌شوند فعلاً زیاد نیست، اما به تدریج کلیه کتاب‌های انتشارات مدرسه در این فروشگاه قابل دسترسی و خرید خواهد بود. این دو سایت با هم در یک سایت دیگری به نام «پایگاه خبری مدرسه» تلاقی می‌کنند. تمام تلاش ما این است که در این پایگاه، جدیدترین اطلاعات را در مورد تولیدات انتشارات مدرسه به اطلاع مردم برسانیم و همچنین اخبار مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی را جمع‌آوری کنیم و به صورت یک مرکز خبری دراختیار مردم قرار دهیم. معرفی کتاب‌های انتشارات مدرسه، معرفی نویسندگان و مترجمان، معرفی برنامه‌های آینده و نقد کتاب‌ها از جمله مسائل دیگری هستند که در این سایت ارائه می‌شود.
مدیر عامل انتشارات درباره وظیفه انتشارات مدرسه گفت: آن چه که برای انتشارات مدرسه به عنوان وظیفه تعریف شده است، پشتیبانی از برنامه درسی ملی است. ما همچنان به این وظیفه اعتقاد داریم و سعی می‌کنیم آن را به انجام برسانیم. اما معتقد هستیم انجام این وظیفه صرفاً با تولید کتاب‌های درسی و کمک درسی شکل نمی‌گیرد، بلکه باید دنبال این باشیم که مفاهیم کلی برنامه درسی ملی را در قالب‌های مختلف اعم از ادبیات و هنر، داستان، رمان، شعر دراختیار مخاطبان قرار دهیم و این کار را هم شروع کرده‌ایم. خوشبختانه با تشکیل حلقه تعریف داستان کوتاه در انتشارات مدرسه تاکنون دو مجموعه داستان کوتاه را آماده‌ کرده‌ایم و به زودی منتشر می‌شوند.
وی افزود: همچنین تعداد زیادی رمان‌های تألیف و ترجمه از طرف نویسندگان و مترجمین معتبر حوزه ادبیات کودک و نوجوان دراختیار ما قرار گرفته است که تا آخر امسال آنها هم منتشر خواهند شد. به حوزه‌هایی مثل فلسفه و سواد رسانه‌ای و یا بحث‌های مربوط به مشاغل و مهارت‌ها و موارد دیگر ورود کرده‌ایم که همه اینها باعث می‌شود ما بتوانیم به مخاطبان انتشارات مدرسه این وعده را بدهیم که در نمایشگاه کتاب سال آینده چهره‌های متفاوتی از این انتشارات را خواهند دید.
 
نظر بدهید