اجرای نمایش و خوانش کتاب «من زنده‌ام» در مشهد
شنبه 01 مهر 1396

به‌نشر به مناسبت هفته دفاع مقدس برگزار می‌کند؛

اجرای نمایش و خوانش کتاب «من زنده‌ام» در مشهد

مدیرعامل به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) گفت: به مناسبت هفته دفاع مقدس مراسم اجرای نمایش و خوانش کتاب «من زنده‌ام» اثر «معصومه آباد» از سلسله نشست‌های فرهنگی- ترویجی «در پناه کلمات» توسط به‌نشر برگزار می‌شود.

به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی با اشاره به این که کتاب «من زنده‌ام» دارای تقریظ رهبر معظم انقلاب و برگزیده سیزدهمین دوره کتاب سال دفاع مقدس است، اظهار کرد: این مراسم ساعت 18:30 روزهای دوم، سوم و چهارم مهر ماه سال جاری در سالن اجتماعات فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی(ره)، مقابل باغ ملی برگزار خواهد شد.
وی با بیان این که در اجرای نمایش کتاب «من زنده‌ام» از ترکیب سایه‌بازی، اجرای زنده و موسیقی استفاده می‌شود، این نحوه اجرا را سبک جدیدی از خوانش کتاب توصیف کرد و افزود: مدت زمان اجرای هر نمایش حدود 90 دقیقه خواهد بود.
مدیرعامل به‌نشر  اضافه کرد: «سعید بابایی» همکار قدیمی و پیشکسوت شرکت به‌نشر که از اهالی و بزرگان تئاتر مشهد است، کارگردانی این نمایش را که با حضور دو  بازیگر زن و هشت بازیگر مرد اجرا می‌شود، برعهده دارد.
سعیدی این نکته را نیز یادآور شد که همزمان با اجرای این مراسم، کتاب «من زنده‌ام» که از تولیدات انتشارات بروج است، با تخفیف 15 درصدی در فروشگاه به‌نشر در دسترس علاقه‌مندان قرارخواهد گرفت.
«معصومه آباد»، راوی کتاب «من زنده‌ام» یکی از نیروهای جوان هلال احمر بوده که بعد از وقوع انقلاب اسلامی به عنوان نماینده فرماندار در هلال احمر در یکی از یتیم‌خانه‌های شهرش مشغول به کار می‌شود و در زمان آغاز حملات هوایی رژیم بعث به شهر آبادان مجبور به انتقال کودکان به شیراز شده و در راه برگشت و در همان روزهای ابتدایی جنگ به اسارت درمی‌آید؛ او که به همراه سه زن دیگر بیش از 40 ماه در اسارتگاه رژیم بعث محبوس بوده‌اند، بعد از آزادی و بازگشت به وطن در تشرفش به حج تصمیم می‌گیرد که برای حفظ میراث گرانبهای هشت سال دفاع مقدس دست به قلم شود و نتیجه کار او کتابی 550 صفحه‌ای است که در هشت فصل خود روایت روزهای زندگیش از کودکی تا زمان آزادیش از اسارت را جای داده است.
متن تقریظ رهبری بر کتاب «من زنده‌ام» به این شرح است: «کتاب را با احساس دوگانه اندوه و افتخار و گاه از پشت پرده‌ اشک، خواندم و بر آن صبر و همت و پاکی و صفا، و بر این هنرمندی در مجسم کردن زیبایی‌ها و زشتی‌ها و رنج‌ها و شادی‌ها آفرین گفتم. گنجینهی یادها و خاطره‌های مجاهدان و آزادگان، ذخیره‌ عظیم و ارزشمندی است که تاریخ را پربار و درس‌ها و آموختنی‌ها را پرشمار می‌کند. خدمت بزرگی است آن‌ها را از ذهن‌ها و حافظه‌ها بیرون کشیدن و به قلم و هنر و نمایش سپردن. این نیز از نوشته‌هایی است که ترجمه‌اش لازم است. به چهار بانوی قهرمان این کتاب به‌ویژه نویسنده و راوی هنرمند آن سلام می‌فرستم.»
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید