رونمایی و خوانش کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» برگزار می‌شود
چهارشنبه 12 مهر 1396

همزمان با ماه محرم و به مناسبت روز جهانی کودک،

رونمایی و خوانش کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» برگزار می‌شود

مدیرعامل به‌نشر(انتشارت آستان قدس رضوی) از برگزاری مراسم رونمایی و خوانش کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» که از تولیدات این انتشارات است، همزمان با ماه محرم و به مناسبت روز جهانی کودک خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی انتشارات آستان قدس رضوی، حسین سعیدی با اعلام این خبر، اظهار کرد: مراسم رونمایی و خوانش کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» در قالب سلسله نشست‌های فرهنگی- ترویجی به‌نشر با نام «در پناه کلمات» و با حضور «شاهین رهنما» به عنوان شاعر این اثر برگزار خواهد شد.
وی اجرای نمایش «طفلان مسلم» را به عنوان یکی دیگر از بخش‌های این مراسم اعلام کرد و افزود: فروشگاه مرکزی کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر واقع در خیابان امام خمینی(ره)، روبه‌روی باغ ملی از ساعت 16 تا 17:30 روز شنبه، 15 مهر ماه میزبان کودکان و علاقه‌مندان به حضور در این مراسم خواهد بود.
مدیرعامل به‌نشر این نکته را نیز یادآور شد که این مراسم با مشارکت و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.
شاهین رهنما در کتاب «یک دختر بی‌گوشواره» که از سری «کتاب‌های پروانه» به‌نشر است، مجموعه‌ای از اشعار مذهبی را برای کودکان و نوجوانان سروده است؛ قصه اول، قصه دوم، تکرار خورشید، تشنه‌تر، پرواز اول، شرم، پرواز دوم، دختر ماه، روی نیزه، خاطرات و مردی برای بچه‌های مسلم عناوین شعرهای این کتاب است که بخش‌هایی از واقعه کربلا را به تصویر می‌کشد؛ به‌نشر چاپ اول این اثر 24 صفحه‌ای مصور رنگی را در قطع وزیری کوتاه با شمارگان 1000 نسخه و به قیمت 52 هزار ریال منتشر کرده است.
شایان ذکر است در سال ۱۹۴۶ بعد از جنگ جهانی دوم در اروپا، مجمع عمومی سازمان ملل به‌منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد که نخست «انجمن بین‌المللی ویژهٔ کودکان سازمان ملل» نام گرفت. در سال ۱۹۵۳، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل متحد شد و روز هشتم اکتبر، مصادف با 16 مهر ماه، به عنوان «روز جهانی کودک» نام‌گذاری شد.
علاقه‌مندان برای آگاهی از اخبار به‌نشر و نیز مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوي می‌توانند به نشانی اینترنتی www.Behnashr.com یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگي‌های سراسر کشور مراجعه کنند؛ همچنین سامانه پیامکی به شماره 30003209 یا کانال اطلاع‌رسانی به‌نشر از طریق تلگرام به آدرس @behnashr نیز از دیگر راه‌های برقراری ارتباط با این انتشارات است.
نظر بدهید