کتاب «اینجا کربلاست، پدر» با نقش‌آفرینی فرزند شهید صدرزاده منتشر شد
یکشنبه 16 مهر 1396

اینجا کربلاست پدر

کتاب «اینجا کربلاست، پدر» با نقش‌آفرینی فرزند شهید صدرزاده منتشر شد

کتاب عاشورایی «اینجا کربلاست پدر» به قلم سعیده اصلاحی برای گروه سنی ب و ج نوشته شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، کتاب عاشورایی «اینجا کربلاست پدر» به قلم  خانم  سعیده اصلاحی برای گروه سنی ب و ج نوشته شده است.
در این کتاب «فاطمه» فرزند شهید مدافع حرم، سردار«مصطفی صدرزاده» از معلمش معنای «مدافع حرم» را می­‌پرسد و معلم او نیز به دنبال راهی ست تا سوال فاطمه را به بهترین و کامل ترین شکل پاسخ گوید. و ضمن آرامش بخشیدن به آلام او، نقش او را در ایستادگی در برابر ستمگران زمان یادآوری می‌­کند.
به همین منظور اجرای نقش حضرت رقیه (س) در نمایش عاشورایی دانش آموزان دبستان  به «فاطمه» واگذار می­‌شود و ... ماجرای داستان شکل می­‌گیرد.
نویسنده­ این کتاب که تالیف  آثار فراوانی با موضوعات قرآنی و نیایشی برای کودکان و نوجوانان را در کارنامه­ نویسندگی خود داشته و مجموعه­ رباعیات عاشورایی «اذان به افق نیزه» وی جزء دوازده اثر برگزیده­ی عاشورایی سال است این بار نیز سعی دارد به زبانی ساده و گویا ، وقایع کربلا و روز عاشورا  را در قالب قصه  نمایش  برای نسل نوپای امروز بیان کند و با کنار هم قرار دادن  شهدای کربلا و شهدای مدافع حرم به آنان گوشزد نماید که رسالت ما در برابر  قیام عاشورا به پایان نرسیده است و هنوز می توان با پیروی از امر ولایت، صادقانه به یاران امام حسین (ع) پیوست و روبه روی یزیدیان زمان ایستاد .
ترسیم و طراحی فضای نبرد در کربلا و دیالوگ­‌های روشنگرانه به این اثر عاشورایی، قابلیت نمایشی بخشیده است به گونه­‌ای که می­تواند در مدارس توسط دانش آموزان  به صورت یک نمایشنامه­ کامل  عاشورایی مورد استفاده قرار بگیرد.
این کتاب به همّت و دقت امیر نساجی با تصاویر بسیار زیبا و چهار رنگ، گویاتر شده است. کتاب در 36 صفحه قطع خشتی بزرگ و با قیمت  10000 تومان برای گروه‌های سنّی ب و ج توسط مؤسسه فرهنگی هنری قدر ولایت در دسترس علاقمندان قرار گرفته است.
 
نظر بدهید