همه سازمان‌ها ۲۰ درصد بودجه خود را به کودکان اختصاص دهند
یکشنبه 16 مهر 1396

رئیس حوزه هنری کودک بیان کرد:

همه سازمان‌ها ۲۰ درصد بودجه خود را به کودکان اختصاص دهند

رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان خواستار اختصاص ۲۰ درصد بودجه تمامی نهادها و سازمان‌های کشور به موضوع کودک و نوجوان شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری مهر، مراسم رونمایی از ۸ عنوان کتاب کودک و نوجوان که به همت حوزه هنری کودک و نوجوان و توسط انتشارات سوره مهر منتشر شده امروز یک‌شنبه ۱۶ مهرماه با حضور جمعی از مسئولان و نویسندگان این عرصه از جمله فاضل‌نظری معاون هنری حوزه هنری، در حوزه هنری برگزار شد.
در این مراسم که با حضور قابل توجه کودکان و نوجوانان در محل تماشاخانه مهر برگزار شد، سید صادق رضایی، رئیس حوزه هنری کودک و نوجوان، با ارائه توضیحاتی درباره اعلامیه حقوق کودک سازمان ملل متحد، اظهار کرد: همه روزهای سال روز کودک است. چرا که همه می‌خواهند به کودکان خدمت کنند ولی گاهی ما درگیر زندگی می‌شویم و فراموش می‌کنیم که زندگی ما با کودکان معنا پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: روز جهانی کودک در واقع روزی برای بزرگ‌ترهاست که به آن‌ها تلنگری بزنیم تا بدانند که برای بچه‌ها کار می‌کنند و هر اثری قرار است تولید شود باید برای کودکان باشد و باید از دریچه چشم کودکان تولید شود. این روز  سمبلی است برای مسئولان تا توجه بیشتری به این عرصه نشان دهند و خود را با نیاز کودکان و نوجوانان سراسر عالم تطبیق بدهند.
وی افزود: حدود ۲۰ میلیون خردسال، کودک و نوجوان در کشور زندگی می‌کنند و بر همین مبنا هر سازمان و ارگان و نهادی که بودجه‌ای در اختیار دارد، باید ۲۰ درصد این بودجه را برای قشر کودک هزینه کند.
در ادامه حمید حسین‌زاده معاون فرهنگی و هنری حوزه هنری کودک و نوجوان نیز بیانیه این مرکز به مناسبت این روز را قرائت کرد.
مرتضی سرهنگی، نویسنده و مدیر دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری، نیز که میهمان این مراسم بود در سخنانی کوتاهی گفت: من کلاس چهارم ابتدائی بودم که شبی در خانه‌مان کتاب «بینوایان» ویکتور هوگو را پیدا کردم. از قرار معلوم یکی از مهمانان آن شب خانه ما این کتاب را در خانه‌مان جا گذاشته بود. کتاب را که خواندم برایم کمی گیج‌کننده بود، اما مرا به دنیای دیگری برد. دنیایی که رفته رفته وادارم کرد بنویسم.
وی افزود: ۴ عنوان کتابی که از من در این مراسم رونمایی شد، سهم من از جنگ تحمیلی برای کودکان بوده است.
در ادامه با حضور فاضل نظری معاون هنری حوزه هنری از خالقان هشت عنوان کتاب رونمایی شده در این مراسم تجلیل شد و طی مراسمی کتاب‌های «اسم من پلاک است»، «اسم من چفیه است»، «اسم من خاکریز است» و «روزهای خرمشهر» تالیف مرتضی سرهنگی ویژه گروه سنی کودک، مجموعه دو جلدی «شب‌های بمباران» شامل خاطرات کودکان و نوجوانان سال‌های دفاع مقدس به کوشش داوود غفارزادگان و محمدرضا بایرامی برای گروه سنی نوجوان و دو مجموعه «تربیت به کمک نمایش و تئاتر» و «تربیت به کمک داستان» در خانه و مراکز آموزشی اثر دکتر حسن دولت‌آبادی ویژه والدین و مربیان آموزشی رونمایی شد.
 
نظر بدهید