مجمع ناشران انقلاب بانی دیدار با «علی خوش‌لفظ» در آلمان می‌شود
سه شنبه 18 مهر 1396

مجمع ناشران انقلاب بانی دیدار با «علی خوش‌لفظ» در آلمان می‌شود

با توجه به تحت درمان بودن «علی خوش‌لفظ» رزمنده و راوی کتاب «وقتی مهتاب گم شد» در آلمان مجمع ناشران انقلاب در تلاش است عیادتی از او داشته باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از خبرگزاری فارس، نمایشگاه بین‌المللی کتاب فرانکفورت عصر فردا رسما کار خود را آغاز می‌کند و جمهوری اسلامی ایران هم در این رویداد حضور دارد.
نخستین غرفه ایرانی آماده شده در این نمایشگاه غرفه انتشارات صریر است که در این دو ره 55 عنوان در بخش بزرگسال و 63 عنوان را در بخش کودک نمایشگاه عرضه می‌کند.
 
از سوی انتشارات صریر گلعلی بابایی و حمید حسام از نویسندگان کشورمان در این رویداد حاضر هستند.
اما در کنار عرضه کتاب‌هایی از این دو نویسنده کتاب‌هایی از معصومه رامهرمزی، مریم برادران، حبیب احمدزاده، احمد دهقان و... عرضه خواهد شد.
از نکات جالب اینکه ظاهرا غرفه ایران ساخته شده و هزینه‌ای بالغ بر متری 150 یورو در بر داشته؛ این در حالی است که در بخش بزرگسال 240 متر و در بخش کودک 40 متر غرفه در اختیار ایران است!
مجمع ناشران انقلاب اسلامی در پی آن است تا با توجه به حضور هیات ایرانی در آلمان برای شرکت در این نمایشگاه، هماهنگی هایی صورت دهد تا دیداری با «علی خوش لفظ راوی کتاب وقتی مهتاب گم شد صورت دهد؛ خوش لفظ از جانبازان کشورمان است که حدود یک ماهی است در آلمان تحت درمان است.
 
«وقتی مهتاب گم شد» قبل از آنکه شرح زندگی علی خوش‌لفظ باشد، روایتی عینی از واقعه‌ا‌ی تاریخی است که موجب شد سرنوشت خیل وسیعی از مردمان ایران تغییر کند. علی خوش‌لفظ، که نامش را به دلیل نزدیکی تولدش با ولیعهد پهلوی، جمشید گذاشته بودند، سال‌ها بعد در نوجوانی، هم‌زمان با وقوع انقلاب اسلامی، دچار تحول و دگرگونی در اهداف و آرمان‌ها می‌شود. همین انقلاب درونی باعث می‌شود در اولین اعزام به جبهه نام خود را به علی تغییر دهد و سرانجام زندگی‌اش هم تغییر کند. علی پانزده ساله در عنفوان جوانی با اصرار فراوان خود به جبهه اعزام می‌شود و آنجاست که درمی‌یابد شهادت ارمغانی است که با ترک خود به‌ دست می‌آید، اما گویی قرار است علی خوش‌لفظ با تنی مجروح و خسته زنده بماند؛ تا سال‌ها بعد ماجرای وصل حدود هشتصد دوست و برادرش را برای ما روایت کند.
 
گفتنی است، رهبر معظم انقلاب هم بر کتاب «وقتی مهتاب گم شد» تقریظ داشته‌اند.
 
متن تقریظ رهبر انقلاب بر این کتاب‌ـ که روایتی عاطفی از خاطرات جانباز سرافراز آقای علی خوش‌لفظ، هم‌رزم حاج احمد متوسلیان، به قلم آقای حمید حسام است‌ـ بدین شرح است:
بسم ‌الله‌ الرحمن ‌الرحیم
بچه‌های همدان؛ بچه‌های صفا و عشق و اخلاص؛ مردان بزرگ و بی‌ادعا؛ یاران حسین (علیه‌السلام)؛ یاوران دین خدا و آن‌گاه مادران؛ مردآفرینان شجاع و صبور و آن‌گاه فضای معنویت و معرفت؛ دل‌های روشن، همت‌ها و عزم‌های راسخ؛ بصیرت‌ها و دیدهای ماورائی. این‌ها و بسی جویبارهای شیرین و خوشگوار دیگر از سرچشمة‌ این روایت صادقانه و نگارش استادانه، کام دل مشتاق را غرق لذت می‌کند و آتش شوق را در آن سرکش‌تر می‌سازد.
راوی، خود شهیدی زنده است. تنِ به‌شدت آزردة او نتوانسته از سرزندگی و بیداری دل او بکاهد و الحمدلله ربّ العالمین نویسنده نیز خود از خیل همین دلدادگان و تجربه‌دیدگان است. بر او و بر همة آنان گوارا باد فیض رضای الهی؛ ان‌شاء‌الله. دربارة‌ نگارش این کتاب، آنچه نوشتم کم است؛ لطف این نگارش بیش از این‌هاست. مقدمة کتاب یک غزل به تمام معنی است.
 
نظر بدهید