انتصاب سرپرست جدید انتشارات آستان قدس رضوی
یکشنبه 09 آبان 1395

انتصاب سرپرست جدید انتشارات آستان قدس رضوی

با حکم سیدمرتضی بختیاری، قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، سیداحمد میرزاده به‌عنوان سرپرست جدید شرکت به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) منصوب شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، منانشر، به نقل از روابط عمومی به‌نشر (انتشارات آستان قدس رضوی) سیدمرتضی بختیاری، در این حکم آورده است که حسب تایید تولیت محترم آستان قدس رضوی و با توجه به مراتب تعهد و شایستگی، جنابعالی به سمت سرپرست شرکت به‌نشر منصوب می‌شوید.

متن این حکم به شرح زیر است:

«انتظار می‌رود با اتکال به خداوند متعال و در پرتو عنایات صاحب عظیم‌الشأن دستگاه حضرت رضا(علیه آلاف التحیه و الثناء) ضمن رعایت مفاد اساسنامه و هماهنگی با اعضای محترم هیأت مدیره، با برنامه‌ریزی مناسب، در جهت تحقق اهداف شرکت بویژه معرفی و نشر کتب و آثار فرهنگی در داخل و خارج از کشور به منظور آشنایی هرچه بیشتر اقشار مختلف جامعه با معارف گرانسنگ قرآنی و آموزه‌های ارزشمند اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) و بالمآل رشد و اعتلای مبانی اعتقادی و فرهنگی امت اسلامی، سعی بلیغ و اهتمام کافی به‌عمل آورید.»

همچنین در بخش پایانی این حکم آمده است که رعایت کامل انضباط مالی در فعالیت‌های شرکت و بهینه‌سازی ساختار اداری با رویکرد ارتقای بهره‌وری و کارآیی مورد تاکید می‌باشد.

سید احمد میرزاده، نویسنده، پژوهشگر و عضو انجمن قلم ایران و تا پیش از این معاون تولید شرکت به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) بود. وی در پیشینه  تحصیلی خود کسب رتبه دوم کنکور سراسری دکتری زبان و ادبیات فارسی و رتبه اول کنکور کارشناسی ارشد همین رشته و نیز رتبه اول فارغ التحصیلی دوره ارشد دانشکده ادبیات دانشگاه تهران است.
سیداحمد میرزاده شاعر اهل بیت (ع) و مولف 22 عنوان کتاب است، آثاری که بیشترشان برنده جوایز معتبر ملی شده‌اند. از جمله این جوایز می‌توان به لوح تقدیر جشنواره شعر فجر، لوح زرین جشنواره کتاب کانون، دیپلم افتخار جشنواره کتاب سال رضوی، رتبه اول جشنواره سلام، رتبه اول جشنواره یاد و یادگار، لوح تمجید جشنواره قلم زرین، لوح تقدیر جشنواره کتاب فصل اشاره کرد. وی همچنین  مدیریت تولید و فناوری موسسه خدمات مشاوره‌ای جوانان و پژوهش‌های اجتماعی، کارشناس شعر ماهنامه سروش نوجوان، داوری در جشنواره‌های مختلف ادبی، دبیری و سردبیری جنگ‌های مختلف، نگارش ده‌ها مقاله، داستان و یادداشت مطبوعاتی در روزنامه‌‌ها و نشریات مختلف و ویراستاری بیش از 100 عنوان کتاب را در کارنامه دارد.
میرزاده همچنین از سال 1378 به‌عنوان عضو گروه کودک و نوجوان انتشارات آستان قدس رضوی مشغول به همکاری بوده است و در این مجموعه تاکنون سوابقی همچون مدیریت دفتر طرح و برنامه، معاون هماهنگی و اجرایی، عضو ستادتدوین برنامه راهبردی پنج‌ساله به‌نشر، مسئول گروه کودک و نوجوان و معاونت تولید انتشارات آستان قدس رضوی (به‌نشر) را تجربه کرده است.

پرمخاطب‌ترین کتاب‌های «به‌نشر» در ماه گذشته

این انتشارات به‌عنوان تنها موزع کتاب‌ها و محصولات فرهنگی کلیه مؤسسات فرهنگی آستان قدس رضوی در سطح کشور، آمار بهترین‌ها و پرفروش‌ترین کتاب‌های این حوزه را برای معرفی و پیشنهاد به علاقه‌مندان کتاب و کتابخوانی اعلام می‌کند. در این راستا و براساس آمار و اطلاعات استخراج شده در مهرماه سال جاری از فروشگاه‌های سطح شهر مشهد کتاب‌های «گلبرگ ها» به عنوان دم‌پاره‌های سینه‌زنی ویژه ایام محرم و صفر سروده سیدرضا مؤید، «آموزش و روخوانی قرآن کریم تبیان» با رسم‌الخط و لهجه عربی به قلم حجت‌الاسلام مهدی یعقوبی و کتاب «بوی بهشت» مجموعه داستان‌های شفایافتگان حرم مطهر رضوی به‌عنوان پرفروش‌ترین کتاب‌های انتشارات آستان قدس رضوی در حوزه بزرگسال جاری محسوب می‌شوند.
همچنین سه عنوان کتاب حوزه کودک و نوجوان «به نشر» شامل مجموعه یازده جلدی «رنگ آمیزی» با تصویرگری وجیهه گل‌مزاری، کتاب «الفبا را با نقاشی یاد بگیریم» با تصویرگری الهه رفعت و همچنین مجموعه کتاب شعر کودک هشت جلدی «کی بود؟ کی بود» اثر ناصر کشاورز نیز بخشی از فهرست پرفروش‌ترین‌های مهرماه به‌شمار می‌روند.

دو عنوان کتاب «فقه و بازاریابی چند سطحی» به قلم سیدمهدی نریمانی زمان آبادی و «نامه زرین سلامت؛ ترجمه رساله ذهبیه» با ترجمه محمد دریایی نیز که توسط بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شده، در این فهرست جای دارند.

همچنین مجموعه 10جلدی مشکلات رفتاری کودکان که توسط موسسه خدمات مشاوره‌ای، جوانان و پژوهش‌های اجتماعی آستان قدس رضوی منتشر شده نیز جزو کتاب‌های مورد استقبال مخاطبان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) بوده است.

علاقه‌مندان به تهیه این کتاب‌ها و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می‌توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه‌های سطح شهر مشهد و نمايندگی‌های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

به‌نشر(انتشارات آستان قدس رضوی) به‌عنوان بزرگترین ناشر شرق کشور و تنها موزع رسمی محصولات سایر موسسات فرهنگی آستان قدس رضوی با 12 فروشگاه کتاب و محصولات فرهنگی در مشهد و تهران و تعدادی نمایندگی در برخی از شهرستان‌هایی مانند گرگان، نیشابور، تربت حیدریه، درگز، قوچان و تولید سالانه نزدیک به 250 عنوان کتاب و محصول فرهنگی بیش از سه دهه در حال فعالیت است.

 
نظر بدهید